Zamysleli ste sa niekedy nad rituálmi pri vychutnávaní Fidorky? Ako si ju vychutnávate vy? Obhrýzate Fidorku kolom-dokola, vyrovnávate jej farebný obal, alebo vyrábate z jej obalu guličky, ktoré ste kedysi v škole s obľubou hádzali po spolužiakoch? Každý z nás má iný rituál a každého z nás Fidorka inšpiruje k iným šibalstvám.
Šibalský je aj nový imidž Fidorky a jej nové TV spoty, ktoré režíroval významný český režisér Jan Hřebejk. Vďaka jeho nezameniteľnému režisérskemu rukopisu sa podarilo vdýchnuť reklamným príbehom Fidorky filmový rozmer a vystihúť aj v krátkych formátoch Fidorku ako hravú, plnú energie a chuti do života. Nové príbehy šibalstiev, ktoré si v spotoch navzájom vychutnáva mladý pár naznačujú, že čokoľvek je s Fidorkou spojené, inšpiruje ostatných k nekončiacim šibalstvám a zábave.
„V novej kampani Fidorky chceme spotrebiteľov nadchnúť pre znovuobjavenie podstaty Fidorky a inšpirovať ich k hravosti a šibalstvám. Natočili sme štyri krátke spoty, v ktorých chceme pripomenúť, že Fidorka je hlavne o rituáloch, spontánnej hravosti, zábave a o šibalstvách tak, ako ich prežíva každý z nás,“ hovorí Petra Krejčová, Brand Director reklamnej agentúry EURO RSCG, ktorá reklamný koncept pripravila.
V štyroch spotoch je Fidorka iniciátorom originálnych nápadov ako dobehnúť toho druhého. Na konci každého príbehu sa bavia obaja partneri, pretože s Fidorkou je život jednoducho taký – plný nekončiacich šibalstiev. To potvrdzuje aj nový slogan značky: Fidorka, vYKOTÚĽANÉ ŠIBALSTVO.
Režisér reklamných spotov Ján Hřebejk dodáva: „Ďakujem hlavne za dôveru, že som mohol obsadiť vynikajúcich komediálnych hercov – Hanku Holišovú a Vaška Lišku, aj keď nie sú typickými reklamnými typmi. Myslím, že sa nám to oplatilo. Prial by som si viac takých odvážnych klientov a kreatívnych agentúr J“.
Peter Adamec (Senior Brand Manager značky Fidorka) dodáva ku konceptu celej kampane: „Fidorka patrí medzi popredné značky portfólia Kraft Foods a chceme ju ako značku dlhodobo podporovať, preto sme sa pustili do jej Brand auditu. Bol to zložitý proces, ktorý trval viac ako rok a pri ktorom sme vychádzali z viacerých zdrojov a druhov dát – čerpali sme napríklad z Lifestyle TNS AISA a GFK. Na Brand audite pracoval tím zložený nielen zo spotrebiteľov, ale i mediálnej, kreatívnej, výskumnej, dizajnovej ry a špecialistov na sociálne média. V rámci interného tímu sa na projekte podieľal okrem marketingového oddelenia aj výskum, vývoj výrobku, plánovanie médií a sales.“
„Vďaka tomuto procesu sa nám podarilo objaviť skutočnú podstatu značky, ktorá je ľudská a vtipná, čo bolo základom pre zmenu jej positioningu. Opúšťame tak predchádzajúcu kampaň, ktorá bola skôr o vychutnávaní si Fidorky, ako o šibalstvách a historicky sa vraciame k hravosti a ku komunikácií, ktorú odštartovala kampaň „Anjelik“ – dievčatko s bábikou. Práve hravosť rozžiari kompletný marketingový mix“, dodáva Peter Adamec.
„Nová aktivácia značky je postavená na slogane: „S Fidorkou je každý deň Apríl.“ Preto sme práve 1. apríla spustili televíznu reklamu, ktorá divákov nachytala falošným televíznym zrnením, podpísaným Fidorkou. V online médiách spotrebiteľov čakali šibalské bannerové kampane nadväzujúce na guľatosť a k vykotúľaným šibalstvám bude Fidorka inšpirovať aj vďaka product placementu v Partičke a v Topstar Magazíne. V obchodoch je pre nakupujúcich pripravený „hovoriaci regál“, reagujúci na pohyb ruky, ktorá bude siahať po Fidorku. Na facebookových stránkach rozbehla Fidorka pre svojich viac ako 70.000 fanúšikov kampaň, ktorá inšpiruje k šibalstvám. Fanúšikovia tu nájdu databázu šibalstiev, vrátane videí. Samozrejme môžu prispieť aj vlastnými nápadmi a prezradiť k akým vykotúľaným šibalstvám ich Fidorka inšpiruje“ dodáva Peter Adamec.
Facebook: http://www.facebook.com/Fidorka .