Fitneska Zora Czoborová odštartovala iniciatívu na podporu a propagáciu aktívneho životného štýlu tínedžerov. Edukačný projekt s názvom NEBUĎ LENIVÝ neziskovej organizácie Slniečko, s finančnou podporou Nadácie Coca-Cola, prináša nielen základné informácie o správnej životospráve, ale je aj názorným motivačným nástrojom pre aktívny pohyb mládeže.
V životnom štýle väčšiny slovenských tínedžerov dominujú rýchle občerstvenie, vysokoenergetické jedlá, nadmerné sledovanie televízie, či práca s počítačom. Konzumácia nadmerného množstva potravín v spojení s nedostatkom pohybu má za následok nadváhu, prípadne až obezitu. Projektom NEBUĎ LENIVÝ chceme preto upozorniť a bojovať proti extrémnemu nárastu nadváhy a obezity v dospievajúcom veku. Podľa štatistík Medzinárodnej zdravotníckej organizácie WHO má nadváhu viac ako 155 miliónov detí v školskom veku. V Európskej únii je to viac ako 14 miliónov detí s nadváhou a z nich 3 milióny sú už obézne. Ročne pribúda približne 400 tisíc detí s nadváhou a z nich je už 85 tisíc obéznych. Na Slovensku trpí nadváhou 13 % chlapcov a 12 % dievčat, pričom obezita je udávaná u 6 % chlapcov a 5,6 % u dievčat. Alarmujúcim zistením je, že až 96 % obezity u detí je zapríčinených nevhodnými stravovacími návykmi, nedostatočným pohybom, v kombinácií s genetickými faktormi.
Potvrdzujú to aj slová pediatričky MUDr. Renáty Gerovej, predsedníčky neziskovej organizácie Slniečko: „Projektom Nebuď lenivý chceme propagovať zdravý životný štýl. Formou hry posilníme u dieťaťa pocit vlastnej zodpovednosti za svoje zdravie. Usmerníme jeho správanie smerom k príjmu potravín a pohybovej aktivite. Našim cieľom je informovať a poukázať na možnosti riešenia problému s obezitou. Je to typické ochorenie, kde prevencia je mnohokrát účinnejšia ako liečba.“
Nad celým projektom prevzal osobnú záštitu minister školstva, vedy a výskumu Dušan Čaplovič: „Je úlohou celej spoločnosti poukazovať na zlý životný štýl súčasnej mladej generácie. Okrem školy potrebuje rodina preventívnu pomoc aj zo strany tretieho sektora. Preto si vysoko vážim prácu občianskeho združenia Slniečko a oceňujem váš záujem o našu mládež a jej zdravie. Verím, že projekt Nebuď lenivý pomôže mnohým mladým ľuďom.“
Ambasádorka projektu, fitneska Zora Czoborová, bude názorne motivovať tínedžerov k tomu, aby neboli leniví: „Vraví sa, že je lepšie jedenkrát vidieť, ako stokrát počuť. Preto verím, že moja osobná návšteva v školách a ukážka ľahko zvládnuteľných cvikov naštartuje mnohých mladých ľudí k tomu, aby zmenili svoj doterajší životný štýl.“
Bez finančnej podpory Nadácie Coca-Cola by sa projekt nemohol uskutočniť. Daniela Paličková, PR manažérka spoločnosti Coca-Cola pre Českú a Slovenskú republiku dopĺňa: „Sme radi, že prostriedky z Nadácie Coca-Cola pomôžu mnohým mladým ľuďom rozšíriť si základné odborné vedomosti o správnej výžive a povzbudia ich k vyššej pohybovej aktivite.“
S projektom Nebuď lenivý navštívime počas školského roka 2012/2013 osem škôl (v každom kraji Slovenska jednu). V každej škole sa na projekte zúčastní približne 100 študentov, takže celkovo sa ráta s účasťou asi 800 žiakov. Po absolvovaní projektu žiaci dostanú brožúru Sprievodca aktívnym životným štýlomšetky potrebné informácie budú zverejnené na webovej stránke www.nebud-lenivy.sk, ktorá bola vytvorená osobitne pre tento projekt.