lady.sk
AKLINIK B 468X60

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 1 reakcií.
Včera pribudlo:
0 tém, a 1 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Piatok, 20. December, , Dnes oslavuje Dagmara
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Iba 3 % cestujúcich vedia, že si môžu uplatniť náhradu škody od leteckej spoločnosti až do výšky 600 eur

  Spracoval(a) : Peter
Dátum : 24.10.2012
späť
Späť

Poslať
 

Cestujúci z neznalosti prichádzajú o milióny eur, na ktoré majú nárok od leteckých spoločností. Iba 3 % vedia, že môžu získať náhradu škody až do výšky 600 eur za zrušenie či meškanie letu alebo odmietnutie nástupu na palubu z dôvodu chyby dopravcu. Prieskum zároveň ukazuje, že    86 % opýtaných by privítalo, ak by za nich prevzala proces žiadosti o náhradu škody tretia strana. Vyhnúť sa komplikovaným a zdĺhavým úkonom pri vybavovaní odškodnenia im teraz pomôže Kompenzomat.sk.

 

Prieskum medzi ľuďmi, ktorí aspoň občas využívajú leteckú dopravu ukázal, že 63 % z nich zažilo aspoň raz problém s meškaním, zrušením alebo presmerovaním letu. V takýchto prípadoch je podľa európskeho nariadenia možné požiadať leteckú spoločnosť o kompenzáciu, ktorá sa pri splnení podmienok pohybuje v rozpätí 250 – 600 eur.

Ako ďalej vyplynulo z prieskumu, ľudia isté informácie o možnostiach odškodnenia majú, ale tieto sú veľmi obmedzené. Základné povedomie o nároku na náhradu škody pri zrušení letu má 85 % respondentov, pri odmietnutí vstupu na palubu 73 % a meškanie letu označilo za dôvod na kompenzáciu 69 % účastníkov prieskumu.

„Keď sme sa však pýtali na konkrétne situácie, ukázalo sa, že presné informácie ľudia nemajú. Napríklad 33 % sa mylne domnieva, že nemajú nárok na kompenzáciu v prípade výrazného meškania letu, pokiaľ mali letenku zaistenú cez cestovnú kanceláriu ako súčasť zájazdu,“ uvádza Václav Forst, nezávislý konzultant v oblasti marketingových výskumov. Nedostatok informácií majú klienti leteckých spoločností aj o výške náhrad. „Celých 82 % opýtaných sa mylne domnieva, že výška kompenzácie záleží na cene letenky alebo na výške spôsobnej škody a iba 3 % vedia, že môže dosiahnuť až 600 eur,“ dopĺňa Alice Güttlerová, riaditeľka portálu Kompenzomat.sk.

Rozmach leteckej dopravy v SR, existencia sprostredkovateľov v zahraničí a malá informovanosť klientov viedli k založeniu portálu Kompenzomat.sk. „Našim cieľom je nielen rýchlo a férovo vyriešiť oprávnené nároky klientov, ale  zároveň chceme posilniť znalosti cestujúcich o ich právach a prispieť tak k skvalitneniu servisu leteckých spoločností aj cestovných kancelárií,“ vysvetľuje Alice Güttlerová.

 


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!