Múdra. Šarmantná. Starostlivá. Jedinečný príbeh úspechu. V minulosti sa objavilo mnoho úspešných obchodníkov a podnikateľov, ale nikto z nich nebol tak jedinečný ako Mary Kay Ash, zakladateľka spoločnosti Mary Kay. To, čo dosiahla, zanechalo nezabudnuteľnú stopu v podnikaní a otvorilo dvere ženám na celom svete. Dostali tak príležitosť zažiť svoj vlastný úspech.
Keď začiatkom roka 1963 odišla Mary Kay Ash po 25-ročnej kariére v oblasti priameho predaja do dôchodku, rozhodla sa napísať knihu, ktorá by pomohla ženám prežiť v maskulinizovanom svete podnikania. Bola unavená mladými mužmi, ktorých zo začiatku učila ona sama, a ktorí sa potom stávali jej nadriadenými. Pri svojom kuchynskom stole si Mary Kay nadpísala dva zoznamy: jeden obsahoval všetko pozitívne, čo sa uplatňovalo vo firmách, v ktorých pôsobila, a v druhom boli veci, ktoré by sa podľa nej dali robiť lepšie. Pohľadom na tieto dva zoznamy Mary Kay zistila, že vlastne vytvorila marketingový plán spoločnosti snov, spoločnosti, ktorá by mohla ponúkať ženám neobmedzené možnosti na dosiahnutie osobného a finančného úspechu.
Pomocou svojich celoživotných úspor vo výške 5 000 dolárov a s podporou svojho 20-ročného syna Richarda Rogersa, Mary Kay založila svoju firmu snov v piatok 13. septembra 1963. Zo skromného obchodíka o rozlohe 500 metrov štvorcových v Dallase, v šáte Texas, USA, vyrástla spoločnosť Mary Kay na medzinárodný kozmetický gigant. K dnešnému dňu pôsobí firma na 35 trhoch po celom svete a počet nezávislých kozmetických poradkýň presiahol na celom svete 2,4 milióna.
Základné princípy Mary Kay Ash boli jednoduché a prešli skúškou času. Hlavným princípom sa stala filozofia takzvaného Zlatého pravidla: hovorí o tom, že najlepšou filozofiou každodenného života je "robiť pre iných ľudí to, čo chcete, aby oni robili pre vás". Mary Kay tiež pevne verila tomu, že životné priority majú svoje poradie – poodľa nej je "viera na prvom mieste, rodina na druhom a kariéra na treťom".
Mary Kay Ash rovnako nabádala nezávislé podnikateľky, ktoré predávali jej kozmetické prípravky, aby priali, pomáhali iným a oceňovali výkony druhých. Zdôrazňovala dôležitosť uznávania výkonov druhých. A práve vďaka týmto postojom vzájomného uznania sa ženy dostali k cieľom, o ktorých sa im predtým ani nesnívalo. Mary Kay neustále nabádala všetkých svojich zamestnancov i nezávislé kozmetické poradkyne, aby sa ku každému človeku správali tak, ako by mal na krku zavesenú tabuľku s nápisom "Urob pre mňa niečo, aby som sa cítil dôležitý."
Iba málo firiem je založených na tak jednoduchej a výstižnej filozofii. Ešte menej firiem sa môže oprieť o pretrvávajúci odkaz svojho zakladateľa tak, ako je to u Mary Kay. Mary Kay dostala viacero prestížnych ocenení počas svojho života a ešte viac in memoriam po svojej smrti, dňa 22. novembra 2001. Princípy, ktoré si Mary Kay napísala za kuchynským stolom pred viac ako 48 rokmi, žijú v spoločnosti Mary Kay Inc. dodnes. Mnoho špičkových podnikateľov, tvorcov, politikov a vedcov už ocenilo brilantné myšlienky Mary Kay Ash.