Nákladné autá spôsobia ročne v rámci EÚ približne 11 000 tragických úmrtí a 300 000 zranení. Volvo Trucks prinieslo zaujímavý prieskum, v ktorom odhalilo, aké hrozby na nás najčastejšie číhajú a spolu s EÚ sa zapojilo do zaujímavého programu ochrany účastníkov cestnej premávky.
Podľa prieskumu najčastejšími obeťami dopravných nehôd sú vodiči iných áut (55-65%), účastníci cestnej premávky ako cyklisti a chodci (15-25%) a vodiči kamiónov (15-20%). Najväčšiu hrozbu predstavuje samotný ľudský faktor – únava, konzumácia alkoholu, ignorovanie bezpečnostného pásu, nedostatočná ochrana, nesledovanie dopravných predpisov a nedodržanie prestávok.
Prostredie ovplyvňuje vznik dopravných nehôd v priemere v 30 % – môže za to zlá údržba vozoviek, slabé osvetlenie, rastliny, ktoré prekážajú vo viditeľnosti, zvieratá a v neposlednom rade samotné počasie, ktoré aj v týchto dňoch spôsobuje dopravnú kalamitu. Na okolité podmienky doplácajú najmä chudobnejšie a priemerné krajiny sveta.
Dopravné nehody sa do roku 2030 môžu stať až piatou najčastejšou príčinou predčasnej smrti a zhoršenej kvality života. Práve pre nepriaznivé štatistiky sa rozhodla spoločnosť Volvo Trucks podporiť zámer EÚ, ktorým je eliminácia počtu tragických dopravných nehôd o 30% do roku 2020 - edukáciou účastníkov cestnej premávky, vyšším dožadovaním uplatnenia pravidiel cestnej premávky, zlepšením infraštruktúry ciest, bezpečnejšími vozidlami, využívaním modernej technológie na zvýšenie bezpečnosti ciest, zdokonalením pohotovosti a servisom pre zranených, ochranou účastníkov cestnej premávky a pod.
17. januára 2013 spoločnosť Volvo Truck Slovak privítala vo svojich priestoroch deti z British International School, aby im hravou formou a názornými ukážkami priblížila pravidlá bezpečnosti cestnej premávky. Okrem teoretických informácií si školáci mohli zblízka prezrieť samotné trucky a dozvedieť sa niečo o ich servisovaní. „Deti patria pre svoje rýchle a častokrát neuvážené reakcie a nízky vzrast k častým obetiam dopravných nehôd. Sme preto radi, že sme mali možnosť priblížiť pravidlá cestnej premávky práve deťom a ukázať im svet dopravy z pohľadu vodiča nákladného vozidla,“ uviedla marketingová manažérka Volvo Truck Slovak Katarína Frčová.
Zdroj prieskumu: Volvo Truck