Časy, kedy Valentín, sviatok zamilovaných znamenal len večeru pre dvoch pri sviečkach či kyticu kvetov pre milovanú, sú už pravdepodobne dávno preč! Nečakané výsledky totiž priniesol prieskum, ktorý v uplynulých dňoch realizoval Polus City Center na sociálnej sieti.
Nároky na valentínske darčeky stále stúpajú, túžba po novom smartfóne (21% respondentov) predbehla nové oblečenie (20 %), až za nimi sa v poradí obľúbenosti zaradila romantická večera (19%) a na štvrtom a piatom mieste skončili parfém a luxusná dovolenka. Muži by po telefóne nepohrdli ani novým LCD alebo LED televízorom a potešilo by ich športové oblečenie a džínsy. Ženy dnes už nepoteší nový zlatý, či strieborný šperk, tých čo po ňom túžia je len minimum 0,5 %. Radšej majú akékoľvek oblečenie, až po ňom nasleduje kytica kvetov alebo romantická večera.
Mladší muži do 30-tky najradšej telefonujú a starší radšej pozerajú nový televízor. Najviac večerajúcich romantikov je v Bratislave a Prešovčania kupujú najviac kytíc . V Trenčíne je najviac ľudí túžiacich po voňajúcom parféme a v Trnave sú najmlsnejší - kôš plný dobrôt by tam potešil najviac. Nitrianske dámy sú najviac na kabelky a nitrianski muži chcú hlavne nový televízor. Najskromnejší sú v Banskobystrickom kraji.
V polusáckej ankete, aký je vysnívaný valentínsky darček hlasovalo takmer 1000 ľudí v rôznom veku od 13 do 75 rokov rovnomerne z celého Slovenska. Najpočetnejšia skupina bola vo vekovom rozpätí od 20 do 40 rokov a zo všetkých žien i mužov, ktorí hlasovali, bolo väčšie percento zadaných.
Rebríček želaných valentínskych darčekov :
Ženy:
1.oblečenie rôzne
2.romantická večera alebo kytica kvetov
3.smartfón
4.parfém
5.vysnívaná dovolenka
Muži:
1.smartfón
2.športové oblečenie
3.nový LED alebo LCD televízor
4.romantická večera
5.vysnívaná dovolenka
ZDROJ: Polus City Center