lady.sk
AKLINIK B 468X60

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 2 reakcií.
Včera pribudlo:
0 tém, a 4 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Pondelok, 23. December, , Dnes oslavuje Nadežda
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Hrozba anonymity a dôležitá prevencia.

  Spracoval(a) : Peter
Dátum : 14.4.2013
späť
Späť

Poslať
 

Atraktivita virtuálneho sveta priťahuje rovnako dospelých ako aj deti.  Nielen počítač, ale dnes už aj väčšina mobilných telefónov, umožňuje priamo prístup na internet a tým k celej škále služieb a informácií určených dospelým.

V tomto zmysle sa mobilné telefóny stávajú malými počítačmi a možno ich používať ako bránu alebo „portál“ k informačným zdrojom a materiálom na internete. Na základe prieskumov, ktoré si nechal vypracovať Orange sa zistilo, že 76% detí vo veku od 8 do 15 rokov využíva mobilný telefón, pričom sa výrazne posilnila intenzita využívania internetu medzi deťmi.

Ruka v ruke s týmto trendom percentuálne narastá obľúbenosť chatu, pričom až pätina detí chatuje s ľuďmi, ktorých nepozná! Človek si na internete môže zmeniť vek vzhľad, záujmy, povahu a dokonca aj pohlavie.

Hrozba anonymity je pojem, ktorý chápeme ako súbor rôznych aktivít na internete, kde si príjemca aj tvorca zamlčujú, či skresľujú informácie, realitu. Je dôležité upozorniť deti, aby sa vyhýbali komunikácii s cudzou osobou, ktorej totožnosť si nemôžu overiť. Vo svete sa pre druh správania, kedy sa “manipulátor” vydáva za niekoho iného, aby si získal  dôveru druhého človeka, zaužíval pojem kybergrooming. Ani v našich reáliách nie je toto správanie neznáme.

Najkritickejším vekom sú v tejto súvislosti deti a mladí ľudia vo veku od 12 do 15 rokov, ktorí majú dojem, že sa už v realite nestratia a vedia si poradiť. Stávajú sa tak ľahšie obeťami manipulácie. Deťom treba vysvetliť, že realita je často úplne iná ako sa prezentuje na internete.

Orange vníma nástrahy, ktoré nové moderné technológie prinášajú. Kampaňou e-deti prináša pre deti, rodičov a  do škôl informáciu o nevyhnutnosti uváženého používania týchto zariadení aj prostredníctvom webovej stránky www.e-deti.sk.

 


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!