McDonald´s Česká a Slovenská republika rozbiehajú unikátny projekt NA ROVINU. Inšpiroval sa veľmi úspešnou kampaňou o kvalite u McDonald´s, ktorú ako prvý na svete uskutočnil McDonald´s Kanada. V Európe je teda McDonald´s ČR/SR prvý, ktorý bude nepretržite odpovedať na otázky na webových stránkach http://narovinu.mcdonalds.cz/
a http://narovinu.mcdonalds.sk. Tu sa môžete prostredníctvom svojho účtu na sociálnych sieťach spýtať na všetko, čo ste kedy chceli vedieť o zložení, výrobe a spracovaní jedla a nápojov v McDonald´s (…a báli ste sa spýtať).
Takýmto spôsobom pokračuje McDonald´s ČR/SR v politike informačnej otvorenosti a stavia sa proti niektorým mýtom a nedorozumeniam, ktoré sa občas vyskytujú v súvislosti s kvalitou produktov McDonald´s. Je možné získať odpovede na všetky otázky týkajúce sa surovín, ich dodávateľov, procesov a postupov, ktoré sa v McDonald´s dodržiavajú, na politiku a štandardy a na súvislosti v oblasti sociálnej zodpovednosti a udržateľného rozvoja.
Z čoho sa vyrábajú McNuggets? Aké mäso sa používa v burgeroch a odkiaľ pochádza? Čo sa stane s použitým olejom z fritéz? Na tieto i mnohé ďalšie otázky otvorene odpovedá McDonald´s na webových stránkach http://narovinu.mcdonalds.cz a http://narovinu.mcdonalds.sk. Stačí sa spýtať prostredníctvom svojho profilu na Facebooku, Twitteri či Google+. Kampaň NA ROVINU nadväzuje na doterajšie aktivity McDonald´s, v rámci ktorých spotrebiteľov informuje o kvalite svojich produktov. Sú to napríklad informácie o pôvode surovín a nutričných hodnotách jednotlivých jedál.
„Nie je v tom žiadna veda ani tajomstvo - hranolčeky sú zo zemiakov, hovädzie burgery zo 100 % hovädzieho mäsa a zmrzlina z kravského mlieka. Skutočne nie je čo skrývať, a preto dávame spotrebiteľom možnosť sa čo najjednoduchšou cestou spýtať na všetko, čo ich zaujíma,“ povedala Drahomíra Jiráková, riaditeľka komunikácie McDonald´s ČR/SR.
Cieľom kampane NA ROVINU je otvorene diskutovať na tému kvality jedál v reštauráciách McDonald´s a vyvrátiť existujúce mýty a často veľmi bežné nedorozumenia či nepravdy.
„Už dlhý čas poskytujeme údaje o nutričných hodnotách a zložení všetkých našich produktov, ktoré predávame. Stále však existuje mnoho celkom neopodstatnených mýtov, ktoré sa snažíme uviesť na pravú mieru. Záujemcovia sa môžu na stránkach projektu NA ROVINU pýtať na čokoľvek, čo ich zaujíma - od zloženia jednotlivých jedál, cez otázky na suroviny až po to, ako sa s nimi pracuje,“ dodáva Vít Grec, manažér riadenia akosti a bezpečnosti potravín spoločnosti McDonald´s ČR/SR.
Poskytovanie relevantných výživových údajov a informácií o zložení jednotlivých jedál je dlhodobou aktivitou McDonald´s. Zákazníci majú teraz rad možností, ako získať pre nich dôležité informácie o jedlách McDonald´s napr. na webe www.mcdonalds.sk, na špeciálnom webe www.mcdonaldsmenu.info, na prestieraniach vo všetkých reštauráciách a na obaloch vybraných produktov. Najnovšie sa k týmto informačným nástrojom pridáva aj kampaň NA ROVINU, ktorá otvára priestor pre otázky a iniciatívu samotných zákazníkov.
Slovensko a Česká republika sú druhým trhom, na ktorom spoločnosť McDonald´s túto kampaň na podporu kvality spustila. V minulom roku veľmi úspešne odštartovala v Kanade a je plánovaná aj v ďalších štátoch, v ktorých McDonald´s pôsobí.