lady.sk
AKLINIK B 468X60

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
0 tém, a 4 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Pondelok, 23. December, , Dnes oslavuje Nadežda
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Mattoni oslavuje 140. výročie dizajnovou limitovanou edíciou

  Spracoval(a) : Gabika
Dátum : 29.5.2013
späť
Späť

Poslať
 

Minerálna voda Mattoni je už roky synonymom kvalitného prírodného nápoja a zážitku z dizajnu. Vo formovaní svojej vizuálnej identity sa s dôverou zverila prestížnemu dizajnérskemu štúdiu Pininfarina, ale aj českým tvorcom. Poháre Ronyho Plesla, Bořka Šípka alebo fľaše, ktoré sú dielom Jana Čapka, reprezentujú exportný potenciál súčasného českého dizajnu. Mattoni tak už tradične posúva kultúru pitia, stolovania i svet dizajnu všeobecne. Mattoni tento rok oslavuje 140. výročie založenia značky. A čo sa týka spojenia s dizajnom, má čo oslavovať. Rozhodla sa preto pre štýlovú oslavu – svojim spotrebiteľom prináša dizajnovú limitovanú edíciu.

Čo hovoria o Mattoni českí dizajnéri?

„Musím povedať, a nebudem pritom preháňať, že to bola jedna z najkrajších prác, ktoré som mohol robiť,“ spomína si na spoluprácu s Karlovarskými minerálnymi vodami spred ôsmich rokov dizajnér Rony Plesl. „Mattonka v tom čase bola v nazeraní na dizajn obrovský krok pred ostatnými značkami v našom regióne. Jej predstavou bol odvážny dizajn v talianskom štýle. Hovorili sme o koncepte nielen marketingovým jazykom, ale aj s prihliadnutím na kvalitu dizajnu. To všetko v čase, kedy bol český trh ešte v plienkach.“

Pleslove elegantné sklenené poháre na hranatej stopke, inšpirujúcej k jemnej hre s prstami, boli jedným z kľúčových nástrojov, ktoré priniesli lokálnej spoločnosti európsku úroveň. Ďalším bola spolupráca s talianskym dizajnérskym štúdiom Pininfarina, ktorého rukopis nesie Ferrari či Alfa Romeo. 

Nové tvary zelenej „tretinkovej“ fľaše otvorili Mattoni dvere do luxusných hotelov a reštaurácií, a to nielen doma, ale prakticky na celosvetovom trhu. Dnes ju tak nájdete v Číne, Izraeli, v arabských krajinách, v Belgicku alebo v Rusku. Zelenú sklenenú fľašu, ktorú dopĺňali Pleslove dizajnové poháre, prijali zahraniční distribútori s nadšením. Túto štýlovú kombináciu dopĺňal na ceste k VIP klientom ešte jeden dizajnový artefakt – vtipný obal mladého českého dizajnéra, v tom čase ešte študenta, Jana Čapka.

„Polystyrénové vajíčko som navrhol ako perfektný elipsoid v štýle automobilových karosérií značky Pininfarina. Vajce dynamicky vyčnievalo za hranicu stola a zároveň symbolizovalo zrod niečoho nového,“ opisuje Jan Čapek, ktorý sa vďaka spolupráci s Mattoni uviedol na českej dizajnérskej scéne. Mattoni navyše zverila neznámemu študentovi zákazku snov – dizajn športovej fľaše. „Bol to pre mňa zásadný moment. Práve som skončil školu a zákazka na PET fľašu Mattoni Sport ma razantným spôsobom „nakopla“. Veľká realizácia pre náročného klienta, ktorého produkty sú na očiach širokej verejnosti, to bol pre mňa ako dizajnéra splnený sen.“

Úspech „tretinkovej“ fľaše doma i v zahraničí znamenal nielen zrod novej éry v dejinách značky Mattoni, ale aj zrod nového prístupu k produktu na českom trhu s nápojmi. Mattonka tak, ako už niekoľkokrát predtým, opäť podporila spoločenské vnímanie špičkového dizajnu ako príjemnej súčasti každodenného života. „Trh sa odvtedy obrovským spôsobom rozvinul. Pred rokmi chceli všetci krásne sklenené poháre, dnes je cieľom nájsť emóciu, niečo jedinečné a výrazné. Už nehovoríme len o dizajnových prvkoch, ale aj o jedinečnosti zážitku. Klienti sú v tomto smere čím ďalej tým náročnejší a odvážnejší,“ hovorí Rony Plesl, ktorý navrhoval poháre aj napríklad na poslednú výstavu Expo v Šanghaji.

Mattoni v podpore a využívaní kvalitného českého dizajnu pokračuje. Sklenené poháre, v polovici zúžené kvôli pohodlnejšiemu úchytu, ktoré vám dnes  k „Mattonke“ ponúknu v reštauráciách na celom svete, sú dielom českého štúdia Olgoj Chorchoj.

Svoje 140. výročie oslavuje Mattoni opäť talianskym dizajnom. Číslovku 140 a hrdého orla z historických vinet preniesla do novej grafickej podoby Chiara Pomati z prestížneho milánskeho štúdia Future Brand. „Nápad na novú etiketu vznikol pri pohľade na tú historickú, pravdepodobne z dvadsiatych rokov minulého storočia. Orol predstavuje symbol prírody aj sily. Logo Mattoni vychádza z prvkov a písma použitých v pôvodnom logu,“ vysvetľuje dizajnérka Chiara Pomati.


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!