Hor sa do spevu!
|
|
Spracoval(a) : Martina Jeníková
Dátum : 15.12.2000 |
Späť |
|
Poslať |
|
|
Možno sa ešte pamätáte, ako vás rodičia nútili chodiť do Ľudovej školy umenia. Najskôr to bola zobcova flauta, neskôr klavír, husle alebo spev..., hoci vy ste túžili po gitare ,a ešte neskôr to bola príjemná výhovorka a možnosť ujsť od učenia. Nenávideli ste „hudobku“? Ja áno. Až keď som si prečítala v životopisoch mnohých hudobníkov, že na tom boli rovnako, vyrovnala som sa s tým. Potom som si sadla ku klavíru a príjemne sa zrelaxovala. Neskôr som poďakovala rodičom, za trpezlivosť i netrpezlivosť, s akou ma nútili venovať sa hudbe. A teraz dokonca kričím hurá a idem zapísať svoje dieťa na hodiny spevu. Vedci totiž zistili, že deti, ktoré sa venujú hudbe, sú bystrejšie! Malé deti, ktoré počúvajú hudbu, chodia spievať alebo sa učia hrať na nejaký hudobný nástroj, získavajú v testoch hodnotiacich schopnosti riešiť matematické a prírodovedecké úlohy, až o 40 percent lepšie výsledky. Stačí ak sa hudbe pravidelne venujú dve hodiny týždenne alebo dvadsať minút denne. Výskum viedla profesorka psychológie na Wisconsinskej univerzite dr. Frances Rauscherová. Psychológovia súčasne skúmali, či u desať ročných detí, môže hra na hudobný nástroj pomôcť s rozvojom a dlhodobým zlepšením matematických a prírodovedných schopností. Odpoveď znela jednoznačne, áno. Hoci lepšie je začať omnoho skôr. Výskum týkajúci sa starších detí, zatiaľ iba plánujú. Konečne som pochopila, prečo náš vynikajúci huslista Peter Michalica tvrdí, že hudba je nebeská matematika.
Diskusia k článku:
|