Kampaň „Pomôžte naplniť misky v útulkoch“ vstupuje na Slovensku do druhého ročníka. Minulý rok sa spoločnosti Mars, ktorá kampaň organizuje, podarilo vďaka značkám Pedigree a Whiskas naplniť viac ako 18 325 psích a 16 830 mačacích misiek v štyroch útulkoch na Slovensku. V roku 2013 plánuje naplniť ešte viac misiek a pomôcť viacerým útulkom, a preto kampaň prebieha vo viacerých vybraných reťazcoch na Slovensku.
Slovenské útulky často prežívajú len vďaka materiálnej alebo finančnej pomoci ľudí a firemných darcov. „Príspevky v akejkoľvek podobe sú vždy vítané a každá pomoc sa útulku zíde,“ hovorí Katarína Ruskovská z Michalovského útulku. „Sme radi, keď ľudia prinesú nepotrebné matrace, deky, obojky a vodítka, ale asi najviac sa zíde krmivo. Počet opustených zvierat neustále narastá, jeden pes sa adoptuje a dvaja pribudnú. Nároky na krmivo sa tak zvyšujú priamo úmerne,“ dodáva Katarína Ruskovská. „Podobnú situáciu evidujeme na celom Slovensku,“ konštatuje Michal Nichta z občianskeho združenia Psíčkari ZV: „V okolitých útulkoch len prvý septembrový týždeň pribudla takmer tridsiatka psov,“ dopĺňa. Aj preto spoločnosť Mars organizuje charitatívnu kampaň „Pomôžte naplniť misky v útulkoch“a vďaka vašej pomoci sa snaží lepšiť situáciu opustených psov a mačiek v útulkoch. Organizátori týmto spôsobom pomáhajú krmivom poddimenzovaným útulkom pre zvieratá, no zároveň chcú poukázať na pálčivý spoločenský problém.„Z ušetrených financií za krmivo sme mohli zabezpečiť dvojmesačnú veterinárnu starostlivosť pre zvieratá a uhradiť aj náročnejšie zákroky, bez ktorých by si mačky a psy len ťažko našli nový domov,“ dopĺňa Katarína Ruskovská.
V priebehu roka je niekoľko období, kedy sa v útulkoch ocitá zvierat viac, ako je ich kapacita. Okrem obdobia po Vianociach je to aj obdobie po skončení letných prázdnin. S počtom zvierat tak narastajú aj náklady na veterinárnu starostlivosť a krmivo. Milovníci zvierat sa zhodujú, že najlepšou pomocou pre opustené tvory je nový domov, no nie všetci si môžu dovoliť adoptovať zvieratko z útulku. Ak máte chuť pomôcť, zapojte sa do charitatívnej kampane a darujete tak krmivo pre psov mačky v slovenských útulkoch.
Kampaň „Pomôžte naplniť misky v útulkoch“ prebieha od 15. augusta do 15. novembra 2013. Do kampane sa môže zapojiť každý, a to nákupom krmív značiek Pedigree a Whiskas v obchodných reťazcoch Tesco, Ahold, Billa a vo veľkoobchode METRO Cash & Carry.
Viac informácií o kampani sa dozviete na stránkewww.naplntemisky.sk