lady.sk
AKLINIK B 468X60

REKLAMA
MOBIVENAL banner 109x109 sutaz
 
 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
0 tém, a 1 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Štvrtok, 19. December, , Dnes oslavuje Judita
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Trh rýchleho občerstvenia – čo nám chutí

  Spracoval(a) : Lenka
Dátum : 4.4.2014
späť
Späť

Poslať
 

Pretrvajúcim trendom v rýchlom občerstvení je dopyt po exotických chutiach. Spotrebiteľ sa stáva rozhľadenejším, očakáva adaptáciu svetových chutí a pokrmov aj v slovenskej gastronómii.

 

Slováci radi skúšajú nové chute a kombinácie, vernosť ale zachovávajú klasike. Najobľúbenejšou ingredienciou našich zákazníkov je práve losos, každé naše najpredávanejšie jedlo obsahuje túto surovinu“, vysvetľuje Martin Jánošík, marketingový manažér značky Sushi Time.

 

Keď zaregistrujeme nový trend, snažíme sa ho zaradiť do našej ponuky a priniesť zákazníkom. Naposledy sme tak urobili s čoraz vyhľadávanejšou vietnamskou polievkou Pho Bo. Pho Bo je mimoriadne obľúbený hovädzí vývar, výhradne my ho však ponúkame aj cez donášku. Ak naňho dostane zákazník chuť doma alebo v práci, nemusí nikam chodiť,“ približuje Martin Jánošík.

 

„Zaujímavý je aj moment samotného konzumovania. Kým pred 4 rokmi, kedy sme začínali, konzumáciu paličkami vyhľadával minimálny počet zákazníkov, dnes je to vyše 80 %. Zákazník sa stáva sofistikovanejším aj v tomto ohľade. Často sa na nás zákazníci obracajú s otázkami, aké prísady v jedlách používame, či je použité korenie a bylinky čerstvé, prípadne presné zloženie jedál. Tento prístup potvrdzuje trend, že prvoradá je v dnešnej dobe v gastronómii kvalita,“ uzatvára Jánošík.

 

Trh rýchleho občerstvenia sa mení, zákazníci vyhľadávajú jednoduché riešenia pri zachovaní vysokej kvality

Gastro segment sa mení, spotrebitelia sú ochotní si za čerstvosť a kvalitu priplatiť. Priemerná výška jedného nákupu je 12 €, pričom zákazníci okrem 100% produktu žiadajú komplexné služby, ktoré im šetria čas, pri zachovaní najvyššej kvality, hovorí marketingový manažér značky Sushi Time Martin Jánošík, ktorá je na Slovensku leadrom v ponuke sushi a špecialít ázijskej kuchyne. Za 4 roky na trhu rýchleho občerstvenia spoločnosť predala vyše 1 200 000 porcií cez donášku alebo bistro a tvrdí, že zákazník dnes hľadá jednoduché riešenia.

 

Naši zákazníci majú v priemere okolo 23-35 rokov, prevažujú ženy – 66 % žien oproti 34 %  mužov. Za jeden nákup cez donášku sú ochotní minúť až 15 €, pričom prostredníctvom osobného nákupu v bistre je to približne polovička, hovorí o spotrebiteľských trendoch Martin Jánošík. Za štyri roky pôsobenia na slovenskom trhu spoločnosť zaznamenala výraznú zmenu v nákupnom správaní zákazníkov: „Dnes už zákazníci okrem kvalitného produktu očakávajú aj stopercentný servis.  Na jedlo majú jasné požiadavky – okrem kvality je to čerstvosť, pestrosť, originalita, dizajnové balenie, proklientsky orientovaný prístup, systém odmeňovania a v neposlednom rade aktívna komunikácia, vysvetľuje Jánošík.

 

Kým na začiatku medzi požiadavkami dominoval jednoznačne model donášky, s otvorením kamenných bistier prišiel nový trend. „Ľudia v mestách hľadajú jednoduché riešenia stravovania v komplikovanom bežnom dennom živote. Aj keď nemajú čas, čoraz menej sú ochotní robiť kompromisy na úkor kvality stravovania. Dávame im na výber, či je im jednoduchšie nechať si jedlo doručiť domov, alebo sa zastaviť v  bistre a vybrať si z čerstvej ponuky, ktorú môžu konzumovať v príjemnom prostredí, alebo im jedlo zabalíme“, približuje Martin Jánošík.

 

„Počas štyroch rokoch fungovania sledujeme okrem zmeny gastronomických zvyklostí aj neustály vývoj v prístupe zákazníka ešte pred samotným objednaním. Kým v čase otvorenia prvej prevádzky prevažovali telefonické objednávky, postupom času sa presúvali na internet a objednávanie cez počítač. Posledný rok evidujeme návrat k telefónom – ale už smartfónom a objednávkam cez rôzne aplikácie“, dodáva Jánošík.

 

O Sushi Time

Značka Sushi Time začínala v roku 2010, ako vôbec prvá donáška sushi na Slovensku. Z jedného výdajného miesta Bratislave pokryla cca 50 donášok denne. V októbri 2012 sa Sushi Time presťahoval na Malý Trh, kde otvoril svoje prvé bistro. V danom  roku počet vydaných porcií dosiahol hranicu 290 tisíc. V roku 2013 pribudlo druhé Sushi Time  bistro v Apollo Business Centre II a počet predaných porcií stúpol o cca  20 % oproti minulému roku. Dnes je Sushi Time leader v poskytovaní rýchleho občerstvenia sushi a ázijskej kuchyne na Slovensku. Od roku 2011 pôsobí aj v Prahe, momentálne s dvoma kamennými bistrami a donáškou, ktorá bola ocenená ako Donáška roka 2013 v Českej Republike. 


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!