lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2021
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
  * 2012
  * 2011
  * 2010
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
0 tém, a 13 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Pondelok, 01. Marec, , Dnes oslavuje Albín
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Mladí ľudia si v kríze požičiavajú menej

  Spracoval(a) : Lenka
Dátum : 2.7.2010
späť
Späť

Poslať
 

Mladí ľudia si požičiavajú menej než staršia  generácia. Už niekoľko rokov po sebe klesá počet žiadostí o úver, ktoré podajú ľudia do 26 rokov. Vyplýva to z vekovej analýzy klientov spoločnosti Home Credit, ktorá spotrebiteľské úvery poskytuje. Vplyv na tento vývoj nemusí mať len menší záujem mladých o pôžičky, ale i sprísnenie podmienok pre schválenie úveru, širšia ponuka finančných produktov, alebo väčšia zodpovednosť pri rozhodovaní o vzatí si pôžičky.  

Podiel mladej populácie, ktorá si berie spotrebiteľský úver, všeobecne klesá. Ľudia pod 26 rokov si teda požičiavajú menej než v minulosti. „Zatiaľ čo v roku 2007 evidoval Home Credit vo vekovej skupine 18 – 26 rokov 13 % z celkového počtu nákupov na splátky, na začiatku roku 2010 už to bolo len zhruba 8 %. V prípade hotovostných pôžičiek sledujeme podobný trend, i keď pokles nie je tak strmý: v roku 2007 tvoril podiel mladých do 26 rokov zhruba 10 % z celkového počtu uzavretých zmlúv, v prvom štvrťroku tohto  roku to bolo už iba 6 %,“ uvádza Erich Čomor, generálny riaditeľ Home Creditu.

Na týchto výsledkoch sa odráža celkovo menší záujem o spotrebiteľské úvery pri porovnaní doby pred krízou a počas nej. To platí nielen pre mladých ľudí, ale u všetky generácie. Štatistiku ovplyvnil i fakt, že Home Credit na konci roku 2008 sprísnil podmienky pri poskytovaní úverov. „Základným predpokladom pre získavanie úveru je pravidelný príjem. V súčasnej dobe hľadajú mladí ľudia bez praxe prácu len ťažko, dostupnosť pôžičiek je pre nich o to horšia,“ upozorňuje riaditeľ odboru riadenia rizík David Praibiš. Za posledných päť rokov sa taktiež výrazne zmenila ponuka finančných produktov – ľudia využívajú kontokorenty svojich bankových účtov, alebo napríklad platia kreditnou kartou.

S poklesom žiadostí o úver a počtom poskytnutých pôžičiek sa však znižuje i počet zamietnutých mladých klientov. Z hľadiska schopnosti splácať sú teda títo klienti menej rizikovejšou skupinou než napríklad pred piatimi rokmi, majú vyššiu bonitu. Platí totiž, že klienti tesne po dovŕšení dospelosti sú v porovnaní so staršími ročníkmi rizikovejšie. „Nemajú zatiaľ dostatok skúseností s hospodárením s peniazmi, sú menej zodpovední a nehľadia na následky, ktoré pre nich ako pre neplatičov môžu nastať. Často žijú pre aktuálny okamžik, túžia po danom výrobku alebo službe práve teraz a neuvedomujú si, že táto túžba je spojená so záväzkom splácať úver často dlhé mesiace,“ objasňuje Praibiš.

Spotrebiteľský úver si v Home Credite najčastejšie zaobstaráva veková skupina nad 33 rokov, a to ako v prípade hotovostných pôžičiek (81 % začiatkom roku 2010), tak nákupov na splátky (78 %). Úverom ľudia financujú najmä záležitosti spojené s domácnosťou – nákup spotrebičov, spotrebnej elektroniky, nábytok a bytové doplnky alebo opravy a rekonštrukcie domov a bytov. Významný podiel má i výpočtová technika.


Diskusia k článku:

Skusal nteiko z vas tento web? ja som si objednal key pred tyzdnom a stale tam mam Pending. Pritom spravu, ze peniaze prisli mi poslali.
Neregistrovaný - CKSSrjUFPKKDOnun, 29.2.2012 03:34, nick.madigan(`na`)baltsun.com
Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!