lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2024
  * 2023
  * 2022
  * 2021
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
  * 2012
  * 2011
  * 2010
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 1 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 2 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Piatok, 19. Apríl, , Dnes oslavuje Jela
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
SLOVENSKÉ VIANOCE: DVADSIATNICI INOVUJÚ, STARŠÍ SPOMÍNAJÚ, PRIBERÁME VŠETCI

  Spracoval(a) : Monika
Dátum : 2.12.2010
späť
Späť

Poslať
 

Najviac nás trápia vlastné výčitky z prejedania

Vianoce už podľa všetkého nie sú tým, čím bývali. Až 41 percent Slovákov nad 30 rokov si v minulosti sviatky užívalo lepšie. V súčasnosti nám prekáža napríklad ich čoraz skorší príchod. Viac ako nevhodný darček pod stromčekom nám sviatky znepríjemnňujú výčitky svedomia z prejedania.

 

Vyplýva to z online ankety, do ktorej sa v novembri 2010 zapojilo takmer 4000 respondentov z celého Slovenska. Anketa sa uskutočnila na Facebooku a internetových portáloch životného štýlu.  Porovnala medzigeneračné rozdiely vo vianočných zvyklostiach Slovákov. Spoločnosť Unilever anketou nadviazala na tradíciu vianočných prieskumov, ktoré podporuje od roku 2006.

 

Všetko na poslednú chvíľu

Vianočné darčeky nakupujeme často až tesne pred Vianocami. Platí to najmä pre dvadsiatnikov - takmer 53 percent z nich si nákupy necháva na poslednú chvíľu. Starší ľudia začínajú s vianočnými nákupmi s väčším predstihom. Celoročné nákupy však u Slovákov nemajú veľký úspech. Len šesť percent všetkých respondentov nakupuje darčeky v priebehu celého roka, aby sa vyhli stresu. Podľa psychologičky PhDr. Pavly Nôtovej, PhD. je tento trend prirodzený. „Ľudia pod 25 rokov neprežívajú Advent a jeho tradície tak intenzívne ako ich rodičia, preto ani zvyky súvisiace s Vianocami nevnímajú ako povinnosť. Môže to súvisieť s výchovou a skúsenosťami z detstva. Mladšia generácia dlhodobo neplánuje, veci rieši skôr živelne,“ tvrdí Nôtová.

 

Pohľadnice ustupujú, facebook útočí

Väčšina Slovákov posiela vianočné pozdravy cez SMS-ky alebo e-mail. Tínedžeri a dvadsiatnici dokonca uprednostňujú sociálne siete. Pohľadnice má rada tretina ľudí po tridsiatke. Pri predvianočnom upratovaní však Slováci zďaleka nie sú takí pohodlní ako pri posielaní vianočných pozdravov. Upratovaciu službu si najíma iba pol percenta všetkých domácností. Výzdoba vianočného stromčeka sa prispôsobuje novým trendom. Kým ľudia po tridsiatke dávajú prednosť osvedčenej klasike, mladší radi experimentujú a snažia sa vianočnú výzdobu každý rok obmieňať.

 

Aj tak sa tešíme

Napriek hektickému obdobiu a zvýšenému tlaku obchodných reťazcov sú Vianoce pre Slovákov stále sviatkami rodinnej pohody a dobrého jedla. Potvrdila to polovica všetkých opýtaných. „Vianoce patria k najkrajším sviatkom v roku a je potešujúce, že si ľudia zachovávajú kladný vzťah k tradíciám,“ hovorí Jana Venhartová zo spoločnosti Unilever. Aj psychologička odporúča sústrediť sa na to pozitívne, čo sviatky prinášajú. „Vianoce by sme mali využiť nielen na oddych pri prestretom stole a televízii, ale aj na spoločné prechádzky a pobyt v prírode. Osvieži to  našu myseľ a zbavíme sa aj strachu z vianočných kilogramov,“ radí Nôtová.

 

Zdroj: On-line anketu o vianočných zvyklostiach Slovákov realizovali spoločnosti Centrum Holdings, a.s. a Chilli Business solutions, s.r.o.  s podporou spoločnosti  Unilever Slovensko, spol. s.r.o. Unilever je jedným z najväčších svetových dodávateľov rýchloobrátkového tovaru so silnými koreňmi vo viac než 100 krajinách sveta.


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!