lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2012
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
2 tém, a 66 reakcií.
Včera pribudlo:
2 tém, a 28 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Štvrtok, 22. Október, , Dnes oslavuje Sergej
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Neukladajte svoje telo na zimný spánok

  Spracoval(a) : Lenka
Dátum : 11.12.2013
späť
Späť

Poslať
 

Príjemné počasie, ktoré vyhovovalo tým, ktorí sa chceli naplno venovať svojim športovým aktivitám pod holým nebom, je nenávratne preč. S príchodom chladných dní však nemusíte svoju radosť z pohybu obmedzovať a čakať na jar. Aj počas mrazivého dňa si môžete výdatne zašportovať. Stačí, ak dodržíte pár zásad, nezabudnete na správny pitný režim, doplnenie minerálov a môžete si užívať akýkoľvek šport rovnako ako v lete.

Naučte sa v zime športovať správne

Aby sa telo cítilo komfortne pri outdoorovom športe aj v zime, chráňte ho správnym oblečením. Dnes máme na trhu množstvo kvalitného termo oblečenia, ktoré dokáže udržať ideálnu telesnú teplotu bez ohľadu na vonkajšie prostredie. „Pri termo oblečení sa vyvarujte jednej častej chybe – obliekanie na nezahriate telo. Hlavnou funkciou termo oblečenia je udržať teplotu tela. Keď si ho však oblečiete pred cvičením, keď nie je telo ešte dostatočne zahriate, oblečenie nemá aké teplo udržať. Laici potom často vinia oblečenie za to, že im je zima,“ vysvetľuje Tomáš Hantabál, osobný tréner (Body Energy Club). „Najprv sa rozhýbte krátkym behom, skákaním, potom sa oblečte do termo oblečenia a až tak si vybehnite von zašportovať,“ dodáva Tomáš.

Ďalšou radou je, aby ste si pri cvičení vonku dávali väčší pozor na správne dýchanie a predišli tak respiračným ochoreniam. Začnite stále tréningom, ktorý zvládnete s nádychom cez nos. Ak vychádzate z prekúrenej miestnosti, chvíľu sa vonku aklimatizujte ľahšou chôdzou. Ani v zime nikdy nezabúdajte na rozcvičku, ako aj na záverečný strečing, ktorý je najlepšie robiť už vo vnútorných priestoroch.

Nedovoľte, aby telu chýbala voda a minerály

Približne 60 % celkovej hmotnosti človeka tvorí voda. Na správne fungovanie organizmu je preto nevyhnutné, aby bol príjem a výdaj vody v rovnováhe. Pri cvičení odchádza veľké množstvo tekutín potením (proces termoregulácie). Pri fyzickej aktivite je odvod tepla pomocou vody (potom, dýchaním) do veľkej miery ovplyvnený aj teplotou vonkajšieho prostredia. To znamená, že čím je väčší teplotný rozdiel medzi vonkajším prostredím a telesnou teplotou, telo má väčšiu potrebu vyrovnávať svoju vnútornú teplotu. My sa teda viac potíme a telo sa začne dehydrovať. Pitný režim a doplnenie minerálov je preto nesmierne dôležité pre jeho správne fungovanie. A to najmä pri športovaní, pri ktorom sú zvýšené nároky na pohybové ústrojenstvo.

Na to, aby vaše telo nebolo dehydrované ani po športe v chladnejšom počasí, stačí sa držať postupu: pred akýmkoľvek cvičením by mal byť organizmus dostatočne zavodnený (postupne, nie bezprostredne pred fyzickou aktivitou). Počas cvičenia by sme mali dopĺňať tekutiny priebežne (približne každých 15 -20 minút 0,2 dcl vody). Po tréningu je nutné adekvátne doplniť vylúčené tekutiny, aby sme opäť vyrovnali možnú negatívnu bilanciu vody v organizme.

Okrem vody stráca telo pri fyzickej aktivite aj množstvo minerálov. Ich nedostatok je pre organizmus nebezpečný v tom, že sa nedokáže po športe dostatočne rýchlo zregenerovať, je zraniteľnejší a môže skôr podľahnúť chorobám, s ktorými sa v zime stretávame častejšie.

Horčík dokáže divy

Jedným z dôležitých minerálov, o ktorý prichádza telo počas športovania, je aj horčík. Keďže ovplyvňuje viac ako 300 enzymatických reakcií v našom tele, jeho nedostatok môže spôsobiť  ľudskému organizmu veľké problémy. Na Slovensku bola realizovaná odborná štúdia, ktorá potvrdila, že až každý tretí Slovák trpí nedostatkom horčíka.

Horčík pritom pozitívne vplýva na obnovu buniek, pomáha bojovať proti únave, zlepšuje sústredenie, podporuje nervový systém, udržiava stabilný srdcový rytmus a uvoľňuje svaly, čo je dôležité hlavne pri športe. „V zime vníma človek zvýšený pocit únavy z dôvodu kratšieho dňa. Celkovo chýba prirodzené slnečné svetlo a pobyt vonku je takisto kratší. Dodávaním horčíka vieme aktívne znížiť pocit únavy. Horčík zlepšuje regeneráciu a kvalitu spánku, čo následne napomáha k zvýšeniu výkonu,“ dodáva Tomáš Hantabál. Nedostatok horčíka je pritom mnohokrát príčinou aj problémov s koncentráciou, nespavosťou, môže viesť k zvyšovaniu stresu a nástupu depresií. A keďže je horčík zodpovedný aj za udržiavanie hladiny iných minerálov v tele (vápnika, draslíka, sodíka), jeho každodenné prijímanie je pre správne fungovanie organizmu nevyhnutné.

 

Počas bežného dňa, ale aj počas športovej aktivity ho môžete svojmu telu dopriať z minerálnej vody Magnesia, ktorá obsahuje prírodný horčík a vďaka nízkemu obsahu sodíka nezaťaží váš organizmus. Preto je vhodná na každodenné pitie. Jedným ťahom tak zabezpečíte svojmu organizmu dostatok tekutín a pravidelné dopĺňanie minerálov (hlavne horčíka), ktoré okrem iného podporia aj vašu imunitu a vy si užijete zimu bez toho, aby ste museli prekonávať ochorenia, ktoré na nás v tomto období číhajú oveľa častejšie.

5 tipov, ako zdravo športovať v zime

·      Nezabudnite na termo oblečenie.  Obliekajte si ho však stále na zahriate telo.

·      Najprv začnite s tréningom, ktorý zvládnete s nádychom cez nos, aby ste ochránili dýchacie cesty pred studeným vzduchom.

·      Ani v zime nezabúdajte na poriadnu rozcvičku pred cvičením a správny strečing po cvičení.

·      Pitnému režimu venujte mimoriadnu pozornosť, pretože sa vplyvom výraznejších teplotných rozdielov organizmus dehydruje oveľa skôr.

·      Po každom cvičení zabezpečte pre svoje telo dostatočný prísun minerálov (hlavne horčíka), ktoré ste fyzickou aktivitou stratili.


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
LADY emailom
V prípade že máte záujem pravidelne odoberať spravodajstvo z nášho servera, prosím zadajte vašu e-mailovú adresu a stlačte tlačítko Prihlás.

 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!