lady.sk
AKLINIK B 468X60

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
2 tém, a 21 reakcií.
Včera pribudlo:
5 tém, a 31 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Streda, 22. November, , Dnes oslavuje Cecília
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
8 rád ako telu uľaviť od bolesti pohybového aparátu*

  Spracoval(a) : Gabika
Dátum : 16.1.2016
späť
Späť

Poslať
 

Bolesť je pocitom, ktorý bohužiaľ každý z nás veľmi dobre pozná, či už máme 25 alebo 50. Často prichádza nečakane, o to silnejšie však vie do nášho života vtrhnúť. Príčin bolesti je mnoho, od nesprávneho držania tela, cez nadmernú záťaž, po mnohé ochorenia. Bolesť sa môže zhoršovať s vekom, ale aj v spojení s obezitou, vplyvom stresu či nedostatkom pohybu alebo naopak jeho nadbytkom. Existuje niekoľko spôsobov ako od bolesti pohybového aparátu uľaviť.

1.   Pravidelne sa hýbte

Pravidelný pohyb by mal byť neoddeliteľnou súčasťou života každého z nás, nech už je diár akokoľvek nabitý povinnosťami. Vďaka nemu možno množstvu problémov predchádzať, bolesť pohybového aparátu je totiž často spôsobená obyčajnou ochabnutosťou svalov. Upustite od eskalátorov a vyjdite schody radšej po svojich, uvidíte, že aj takto jednoducho sa dá fyzická kondícia zlepšiť.

 

2.   Venujte sa telu pred aj po športe

Šport je jednoznačne pozitívnou súčasťou nášho života, ale aj tomu je potrebné venovať sa s mierou, a predovšetkým pri ňom myslieť na svoje telo. Pred zdolaním 10 km behu venujte svoj čas starostlivému pretiahnutiu všetkých svalov, a rovnako tak počítajte s časom na strečingové cvičenia po odvedenom športovom výkone. Rekonvalescencia potom bude pre váš pohybový aparát jednoduchšia a pohyb prínosnejší.

 

3.   Seďte rovno

Mnoho z nás túto radu vštepuje svojim potomkom od útleho detstva a aj tak ju nedodržuje v dospelosti. Na trhu existuje viacero pomôcok, ktoré k rovnému sedeniu dopomôžu, či už sa jedná o ortopedické pomôcky, na prvý pohľad nepohodlné stoličky, sedacie balančné vankúše a iné. Správnym sedením a držaním tela uľavíte vašim kĺbom, svalom aj šľachám.

 

4.   Zvoľte nízke podpätky

Za pravdu nám dajú predovšetkým ženy, ktoré nosia podpätky do práce kvôli povinnému dress codu. Sú situácie, ktoré vysoké podpätky vyžadujú, navyše sa mnoho žien cíti atraktívnejšie. Výskum dokonca dokázal, že muži sa častejšie otočia za ženou, pokiaľ počujú známe klepkanie po chodníku. Vyberajme ale s vedomím, že podpätky zaťažujú pohybový aparát a dlhodobo môžu spôsobovať vážnejšie problémy. Pokiaľ si aj tak bez nich život predstaviť nechcete, ideálnym variantom sú potom 3-4 centimetrové, ktoré na kráse rozhodne neuberajú.

 

5.   Opäť a znovu – zbavte sa stresu

Bolesť chrbta, krčnej chrbtice, ale aj ostatných častí pohybového aparátu môže byť spojená aj s dlhodobým stresom. Nie je výnimkou, že stres dokáže zablokovať aj celý chrbát, preto ho nesmieme podceňovať. V boji so stresom pomáhajú bylinky, ako je napríklad harmanček alebo medovka a aj vitamín C má svoje pozitívne účinky.

 

6.   Skúste akupresúru

Túto čínsku metódu môžeme vyskúšať aj sami doma či v práci, stačí len vedieť, kde nájsť tie správne body na stláčanie. Pri bolestiach krčnej chrbtice, ktorá môže byť spôsobená dlhodobým sedením za počítačom, nevhodným držaním hlavy alebo nesprávnou technikou plávania, stlačte miesto pod najviac vystupujúcim krčným stavcom, a potom body napravo a naľavo vzdialené 3 prsty od tohto miesta.

 

7.   Zastavte akútnu bolesť

Pokiaľ kĺby, svaly alebo šľachy prepadne akútna bolesť, je potrebné vyhľadať okamžitú úľavu. K dispozícii je v lekárňach aj nový voľne predajný liek, ktorý je určený priamo na riešenie akútnej bolesti pohybového aparátu – Etrixenal 250 mg tablety. Pôsobí v ňom účinná látka naproxen, ktorá disponuje 3 hlavnými benefitmi. Kombinuje v sebe protizápalové účinky, analgetické účinky (uľavuje od akútnej bolesti) a antipyretické účinky (tlmí teplotu). Nečakaná bolesť nenaruší aktívny deň ani pokojnú noc, pretože liečivá látka naproxen v tele pôsobí až 15 hodín. Naproxen vykazuje oproti liečivým látkam z rovnakej kategórie nižšie riziko kardiovaskulárnych ochorení. Etrixenal určený špeciálne pre bolesť pohybového aparátu tlmí bolesť, začervenanie, opuch aj horúčku, ktorá môže byť spôsobená zápalom. Viac informácií na www.etrixenal.sk.

 

8.   Priložte ľad

Bolesť môžeme čiastočne utlmiť aj ľadovaním. Nikdy však neprikladajte ľad priamo na kožu, zabaľte ho do igelitového vrecúška a cez uterák priložte na 20 minút, potom si dajte 40 minút pauzu a opakujte. Príčinou bolesti môžu byť aj zápaly, preto bolesti nedovoľte, aby vaše telo dlhodobo zaťažovala a pretrvávajúcu bolesť nenechajte bez poriadneho riešenia.

 

Informácie: Prečítajte si pozorne príbalovú informáciu a poraďte sa s lekárom alebo lekárnikom.

Etrixenal 250 mg tablety obsahuje naproxen. Liek pre vnútorné použitie.

11/2015, * kĺby, svaly alebo šľachy

 

 


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
LADY emailom
V prípade že máte záujem pravidelne odoberať spravodajstvo z nášho servera, prosím zadajte vašu e-mailovú adresu a stlačte tlačítko Prihlás.

 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!