lady.sk
AKLINIK B 468X60

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 1 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Piatok, 29. Marec, , Dnes oslavuje Miroslav
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Poznáte svoje práva? Aj tovar z e-shopu môžete reklamovať

  Spracoval(a) : Lenka
Dátum : 17.1.2016
späť
Späť

Poslať
 

Stále máte šancu urobiť si radosť za výpredajové ceny. Alebo reklamovať tovar, ktorý vám prišiel  pod stromček, no našli ste na ňom chybu. Všetky užitočné informácie k reklamáciám spísali odborníci z Heureky.

Povianočné výpredaje idú ešte stále naplno. Ak aj vy čoraz častejšie nakupujete v e-shopoch, mali by ste poznať svoje práva. Platí, že máte rovnaké práva ako v kamennom obchode. Aj na internete má pri reklamovaní tovaru predajca povinnosť do 30 dní sťažnosť vybaviť – buď zabezpečiť dôstojnú nápravu problematickej veci, alebo vašu reklamáciu v celom rozsahu zamietnuť. „Pri reklamáciách vecí zakúpených online ich zasielate späť tam, kde ste si ich kúpili. Reklamačná lehota začína plynúť od chvíle, kedy predajca reklamovaný tovar prevezme od dopravcu,“ vysvetľuje Jan Kriegel z nákupného radcu Heureka.sk. Treba si dávať pozor na to, že reklamácia neplatí napríklad na tovar vyrábaný na objednávku, tlačoviny, filmy (i DVD) či potraviny podliehajúce rýchlemu kazeniu.

Nech si kupujete čokoľvek, máte právo o predajcovi i jeho ponuke vedieť všetky dôležité informácie. Na webe e-shopu musíte nájsť všetky základné informácie, ako sú najmä obchodné a reklamačné podmienky, možnosti dopravy či spôsoby platby. Kontaktné údaje, telefón a e-mail by mali byť samozrejmosťou. „Ak vám náhodou niečo nie je jasné, nebojte sa na to spýtať obchodníka. Rýchlosť jeho reakcie, jeho ochota i prístup vám čo-to napovedia,“ dodáva Kriegel.

Spotrebiteľská pätnástka – pár rád odborníkov k reklamáciám:

1.     Reklamovaný tovar poriadne zabaľte a priložte k nemu sprievodný list s odôvodnením, kontaktnými údajmi a dokladom o zaplatení či záručným listom.

2.     Záručná doba začína plynúť okamihom prevzatia tovaru od dopravcu. Jej štandardná dĺžka je 24 mesiacov, môže však byť aj dlhšia.

3.     V prípade reklamácie skúste nakontaktovať aj priamo e-shop, môžu vám poradiť, ako najlepšie pristúpiť k vašej žiadosti.

4.     Dobrá správa pre lenivých – tovar môžete vrátiť v každej pobočke e-shopu.

5.     Pôvodný obal ani škatuľu nepotrebujete, obal nie je súčasťou tovaru. Táto podmienka platí len v prípade, že obal je neoddeliteľnou súčasťou produktu alebo je bez obalu nepredajný.

6.     Vždy trvajte na písomnom potvrdení o reklamácii, kde bude uvedená chyba a presne popísaná požadovaná náprava – oprava, výmena, uplatnenie zľavy alebo odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).

7.     Účtenku nepotrebujete, ak viete kúpu výrobku dokázať iným spôsobom, napríklad výpisom z účtu, v krajnom prípade čestným vyhlásením. S účtenkou si však môžete byť istý, že proces prebehne jednoduchšie.

8.     Reklamáciu musí obchodník vyriešiť do 30 dní, v tejto lehote vám musí prísť.

9.     Keď tovar odošlete s doručenkou, dostanete presnú informáciu, kedy si obchodník tovar prevzal a viete si skontrolovať 30-dňovú lehotu.

10.  Pokiaľ vám e-shop uzná reklamáciu, hradí aj poštovné, no týka sa to najnižších nutných nákladov.

11.  Tovar môžete do 14 dní vrátiť bez udania dôvodu, no náklady na dopravu platí zákazník.

12.  Aj keď ste tovar nakúpili v zľave, na vašich spotrebiteľských právach to nič nemení. Nemožno však tovar reklamovať z rovnakého dôvodu, pre ktorý bola znížená cena.

13.  Ak reklamujete trikrát rovnakú chybu, štyrikrát rôznu chybu alebo tri rôzne chyby naraz, máte nárok na vrátenie peňazí.

14.  Reklamovať nemožno chyby, ktoré vznikli bežným opotrebovaním alebo nesprávnym použitím.

15.  Reklamáciou sa nepredlžuje záručná lehota – pokiaľ vám tovar nevymenia, nezačína sa vám nová dvojročná lehota, ale pokračuje predchádzajúca.

Vianočné výpredaje v slovenských e-shopoch ešte pár dní potrvajú. Výpredajová nákupná sezóna je druhým najsilnejším obdobím pre internetových obchodníkov, zľavy sú pre zákazníkov vždy lákadlom. Nie vždy sú však tak vysoké, ako sa uvádza. Priemerná zľava v povianočných výpredajoch dosahuje 16,5 %. „Netreba sa nechať nalákať na prvú ponuku, na ktorú natrafíte. Je dobré si konečné ceny skontrolovať a uistiť sa, že ide o reálne výhodné ponuky,“ pripomína Kriegel. Heureka monitoruje výpredajové ceny v tisíckach e-shopov na vypredaj.heureka.sk. Heureka skúmala aj to, čo Slovákov v tohtoročných výpredajoch zaujímalo najviac – boli to televízory, práčky, chladničky a kávovary.

Slováci míňajú v e-shopoch čoraz viac. Celkovo za rok 2015 minuli pri nákupoch na internete zhruba 703 miliónov eur, čo predstavuje nárast asi o 15 %. V prvom polroku vzrástol obrat e-commerce zhruba o pätinu oproti vlaňajšku. Letná sezóna tempo rastu síce spomalila, ale vianočná sezóna bola opäť silná, zákazníci minuli zhruba tretinu celkového a vďaka tomu znovu obchodníci evidovali rekordný obrat e-commerce. Najsilnejším dňom celého roka 2015 bol 14. december.


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!