lady.sk
AKLINIK B 468X60

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 20 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Štvrtok, 09. Júl, , Dnes oslavuje Lujza
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Ovocie: poklad, ktorého nikdy nie je dosť

  Spracoval(a) : Martina Jeníková
Dátum : 6.9.2002
späť
Späť

Poslať
 

Jablká, slivky, hrušky, pomaranče… Mňam, slinky sa nám zbiehajú. Našťastie sa s príchodom jesene nemusíme rozlúčiť s čerstvým ovocím  a práve dovážané citrusy začínajú mať svoju sezónu. Už z nich netreba zmývať pleseň. Okrem príjemnej chuti je ovocie doslova nabité vitamínmi, stopovými prvkami a minerálmi.


Na ovocie sa dá pozerať z mnohých hľadísk. Dnes skúsime takto: jednotlivé druhy môžeme rozdeliť podľa toho, koľko obsahujú balastných-nestráviteľných zložiek a antioxidantov. Balastné látky potláčajú hlad, znižujú chuť do jedla, podporujú trávenie a udržiavajú v črevách prirodzenú mikroflóru. Antioxidanty významne posilňujú imunitný systém a regulujú hladinu cholesterolu.
JAHODY, RÍBEZLE, ČUČORIEDKY, MALINY A ČERNICE sú bohaté na vitamín C, beta-karotény a železo. Podporujú tak látkovú výmenu a posilňujú imunitný systém.
MARHULE obsahujú najmä železo a draslík a preto podporujú tvorbu červených krviniek a výrazne posilňujú srdcovú činnosť.
BROSKYNE. Bohaté na vitamín C, sodík a draslík, udržiavajú rovnováhu tekutín a minerálnych solí v tele.
ČEREŠNE nás zásobujú vitamínmi a minerálnymi látkami, ktoré majú vplyv na zdravie kostí a zubov.
HRUŠKY: posilňujú mozog a nervový systém a to vďaka kremíku a fosforu.
JABLKÁ: okrem draslíku a vitamínu C sú veľmi bohaté na pektín – druh rozpustnej vlákniny, ktorá chráni črevá a cievy.
SLIVKY. Ich sila spočíva vo vápniku a fosfore, teda látkach, ktoré sú nevyhnutné pre obnovu a pevnosť kostí.
Každý deň by sme mali zjesť dve až tri stogramové porcie čerstvého a tepelne nespracovaného ovocia. Druhy ovocia treba vhodne kombinovať, aby sme získali čo najviac vitamínov a minerálnych látok,  pretože každý druh obsahuje inú, dôležitú zložku. A nezabudnite na svoje deti. Pribaľte im k desiate jabĺčko a na olovrant trebárs pomaranč. Pozor! Kombinácia ovocia s mäsom a údeninami, nemusí vyhovovať tráviacemu systému. 

 


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
LADY emailom
V prípade že máte záujem pravidelne odoberať spravodajstvo z nášho servera, prosím zadajte vašu e-mailovú adresu a stlačte tlačítko Prihlás.

 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!