Firmy, ktoré chcú, aby ich zamestnanci podávali lepšie výkony, by im mali umožniť v priebehu pracovnej doby nakrátko si zdriemnuť, vyplýva zo štúdie uverejnenej v britskom denníku Guardian.
Zatiaľ čo len desať percent z 1000 opýtaných povedalo, že na nápady prichádzajú pri svojom stole, viac než 30 percent respondentov si musí najprv pospať, aby sa im tie nápady doslova prisnili. "V našich snoch produkujeme nezvyčajné kombinácie myšlienok, ktoré sa môžu zdať nerealistické, ale o chvíľu, po tom, čo sa prebudíme, sa z nich môže stať neuveriteľne kreatívne riešenie dôležitého problému," povedal profesor psychológie Richard Wiseman.
Ak firmy nemajú dostatok priestorov, kde by pre svojich zamestnancov pripravili postele, mali by sa aspoň pokúsiť reorganizovať kancelárie. Jedna miestnosť vo firme by mala byť určená na podporu myslenia a kreativity zamestnancov.
Kreatívny génius skupiny the Beach Boys, Brian Wilson, strávil na vrchole svojich produktívnych síl v polovici 60. rokov veľa času spaním.
Copyright©2004 TASR
Miestnosť na podporu myslenia a kreativity zamestnancov s pohodlným gaučom, najkvalitnejšou hi-fi súpravou, príp. domácim kinom. Iný výraz pre "šmajchlkabinety". :-)
Neregistrovaný - Zdenkab, 10.9.2004 08:38