Kampaň za skutočnú krásu má za sebou veľmi úspešné tri mesiace v Českej a Slovenskej republike. Do hlasovania prostredníctvom webových stránok a sms správ o skutočnej kráse sa zapojilo viac než 130 000 mužov a žien. Výsledky potvrdzujú jednoznačne silnejúci trend prirodzenej krásy.
Webové stránky Kampane za skutočnú krásu, ktoré boli spustené začiatkom marca, navštívilo k 1. marcu takmer 130 000 návštevníkov. Najviac prístupov na stránky bolo zaznamenaných v priebehu marca. Počet prístupov v marci bol vysoko nadpriemerný a priblížil sa mnohým life-stylovým webom.
Z celkového počtu návštevníkov webových stránok se takmer 58 000 z nich zapojilo do hlasovania o skutočnej kráse. Predmetom hlasovania boli fotografie štyroch žien, pri ktorých si mali ľudia vybrať jeden z možných pohľadov na ich krásu (baculka x krásne tvarovaná, zrelá krása x žiari šarmom, na kráse chyby x krásne pehy, obrovský nos x ohromujúci profil). Okrem hlasovania, ktoré stále pokračuje, sa môžu návštevníci stránok zapojiť tiež do diskusie na štyri témy – image tela, starnutie, nekonvenčný vzhľad a výrazné rysy. Najväčšia debata se rozpútala na tému image tela (hmotnosť, váha). Do diskusie sa ľudia najčastejšie zapájajú v nočných a ranných hodinách. Naopak o hlasovaní a prehliadaní stránok majú najväčší záujem v priebehu dňa – dopoludnia a po druhej hodine popoludní.
V pozadí Kampane za skutočnú krásu stojí značka Dove a spoločnosť Unilever. Opýtali sme sa teda brand manažérky Dove Lenky ČUBROVEJ, čo hvorí na výsledky kampane v Českej a Slovenskej republike?
„Počet ľudí, ktorí sa zapojili do hlasovania a diskusie, je naozaj vysoký. Sme radi, že českú a slovenskú verejnosť táto téma oslovila a že sme sa vydali tou správnou cestou.
Plagáty a inzerciu tejto kampane sme mali možnosť vidieť v médiách len do konca apríla. Končí sa tým celá kampaň?
„Rozhodne nie! Kampaň za skutočnú krásu nie je iba jednorázovou akciou, ale dlhodobou aktivitou, v ktorej budeme pokračovat v tomto aj v budúcom roku.“
Ako kampaň pokračuje práve teraz?
„Práve teraz v uplynulých dňoch s uskutočnila veľká netradičná výstava – vernisáž v Paláci Flora v Prahe. Táto výstava niesla opät názov Kampane za skutočnú krásu, ale bolo možné sa o nej dozvedieť ešte viac, ako sa objavovalo v médiách.
Prezradíte nám viac ?
„Konečne sme našli aj české a slovenské tváre našej kampane! A práve
o tom bola aj celá výstava. Bolo možné na nej vidieť nové fotografie štyroch českých a slovenských žien, ktoré reprezentujú rovnaké témy, aké sa obajili na pôvodných plagátoch. Teda vek, pehy, postava a nos.“
Ako ste tieto české a slovenské ženy našli?
„Na webových stránkach www.dovekozmetika.sk sme uverejnili dotazník, ku ktorému mohli ženy pripojiť tiež svoj fotografiu. Oslovili sme prostredníctvom e-mailu tiež ženy diskutujúce na stránkach www.kampanzaskutocnukrasu.sk a tiež našich zamestnancov, kamarátov, známych… Jednoducho všetkých, ktorí sa o kampaň zaujímajú a mali by chuť sa do nášho projektu zapojiť.“
Aký bol priebeh celého hľadania? Podarilo se Vám objaviť tie správne tváre hneď?
„Zo všetkých fotografií, ktoré sme obdržali a ktorých bolo asi 500 kusov, sme vybrali viac ako paťdesiat semifinalistek, ktoré sme pozvali na casting. Casting pre české ženy sa realizoval v Prahe, pre slovenské ženy v Bratislave. Na základe tohoto castingu, na ktorom sme ženy fotili a natáčali počas krátkeho rozhovoru, sme vybrali práve tie štyri dámy, ktoré môžete vidieť na výstave.“
A čo hovoríte na výsledok? Ako sa Vám páčia nové tváre kampane?
„ Všetci sme boli úplne nadšení, keď sme videli hotové fotografie! Je úžasné, ako tieto ženy, ktoré nikdy predtým nepracovali a nefotili ako fotomodelky, vyzerajú absolútne skvelo na všetkých týchto fotkách!“
Stretneme sa s novými tvárami ešte niekde inde mimo samotnej výstavy v Paláci Flóra?
„Tieto ich fotografie budú umiestnené taktiež na webové stránky www.kampanzaskutocnukrasu.sk Okrem toho ich môžeme poskytnúť všetkým novinárom a médiám pre ich články do novín alebo časopisov. Samozrejme môžeme sprostredkovať aj osobné stretnutia a rozhovory. Určite budeme radi, keď ľudia budú mať záujem ich poznať a diskutovať s nimi na témy skutočnej krásy. Pretože tieto ženy si to zaslúžia, ony sú „skutočne krásne“!“