Podľa prieskumu* spoločnosti Wrigley, ročne každý Slovák vyžuje 110 žuvačiek.
Medzi národmi strednej a východnej Európy sú tak Slováci na šiestom mieste v žuvaní. Najviac žuvajú ľudia od 18 do 25 rokov ( 98,6 %) opýtaných, zatiaľ čo medzi ľuďmi od 45 do 60 rokov nežuje takmer 30 % opýtaných. V porovnaní so západnými krajinami však máme čo dobiehať. Rekord držia Švajčiari - jeden obyvateľ ročne vyžuje 186 žuvačiek. Značka Orbit od spoločnosti Wrigley vyšla v ústrety všetkým Slovákom, ktorí milujú žuvačky. Predstavuje novinku - Orbit Bohovská Piksla. V jednej piksli je 60 ks žuvačiek. Ide o najväčšie balenie na trhu a jediné s dvoma praktickými otvormi – dávaj a ber. V obchodoch ju možno dostať od júna v príchutiach Spearmint, Peppermint a Raspberry (Malina).
Balenie Orbit Bohovská Piksla je navrhnuté na želanie zákazníkov. Z prieskumu* spoločnosti Wrigley vyplýva, že ľudia majú záujem o veľké balenia. 76% opytovaných ich považuje za výhodné, pretože majú neustále po ruke dostatok žuvačiek, nemusia si ich kupovať každý druhý deň a majú ich dostatok aj keď chcú niekoho ponúknuť. Viac ako 67 % respondentov uviedlo, že žuvačky radi dávajú svojim kolegom a známym. Orbit Bohovská Piksla je tomuto prispôsobená. Novinkou sú dva otvory, veľký na naplnenie piksle novými žuvačkami a malý otvor pre pohodlné dávkovanie.
"Na základe výsledkov spotrebiteľských prieskumov a prianí našich spotrebiteľov sme sa rozhodli uvedením najväčšieho balenia žuvačiek oživiť a zatraktívniť trh veľkých balení a zvýšiť spotrebu v celej kategórii. Týmto zároveň chceme vyjsť v ústrety spotrebiteľom, ktorí chcú mať žuvačky stále po ruke vo väčšom balení - napríklad doma, v kancelári alebo v aute," hovorí k uvedeniu novinky na trh Jana Petrová, brand manažérka Orbit.
Žuvanie zo spoločenského hľadiska
Viac ako 91 % respondentov bez rozdielu pohlavia alebo veku považuje žuvanie za bežnú súčasť ich života. Väčšina dospelých (zhruba 80 %) považuje žuvanie za spoločensky prijateľné „vonku“, vo voľnej prírode, na ulici, ale i na štadiónoch. Rádovo polovica ľudí toleruje žuvanie v reštauráciách, kluboch, kinách, ešte o niečo viac v dopravných prostriedkoch. Naopak, úplne spoločensky neprijateľné je žuvať na pohreboch, pri televíznych interview, veľmi silne prevláda názor o nevhodnosti žuvania v divadlách alebo v škole.
Prečo Slováci najčastejšie žuvajú a kedy?
Väčšina Slovákov takmer 60 % opýtaných žuje žuvačky pre osvieženie dychu, 23 % ľudí považuje žuvanie za prospešné pre ich zdravie a dentálnu hygienu. Najviac respondentov siahne po žuvačke po jedle, najčastejšie po obede, v prípade, že si chcú osviežiť dych, ale aj pri šoférovaní auta.