lady.sk
AKLINIK B 468X60

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 1 reakcií.
Včera pribudlo:
0 tém, a 1 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Štvrtok, 19. December, , Dnes oslavuje Judita
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Na vianočnom jedle Slováci šetriť nebudú, menej minú za darčeky

  Spracoval(a) : Gabika
Dátum : 24.11.2009
späť
Späť

Poslať
 

Podľa internetového prieskumu* spoločnosti Unilever  až 53 percent Slovákov očakáva, že výdavky na tohtoročné Vianoce budú rovnaké ako v minulom roku. Na Slovensku je stále silná tradícia bohatého sviatočného stola, a tak až 80 percent opýtaných neplánuje  šetriť na jedle. V  čase krízy sú Slováci pripravení šetriť na darčekoch. 

 

Podľa prieskumu sa až 65 percent spotrebiteľov chystá šetriť na darčekoch, v priemere o 30 percent oproti minulému roku. Tento rok plánuje až 37 percent respondentov minúť za darčeky v priemere do 100 eur a takmer 32 percent nakúpi darčeky za 100 až 200  eur, len 5 percent odpovedajúcich kúpi darčeky za viac ako 300 eur. Spôsoby šetrenia sú rôzne – budeme nakupovať spoločné darčeky  (32,5 percenta), menej darčekov (31,5 percenta) lacnejšie darčeky (29 percent) alebo si darčeky vyrobíme sami (7 percent).

 

Prvenstvo medzi najobľúbenejšími darčekmi patrí už niekoľko rokov  kozmetike a parfumom, ktoré svojim blízkym daruje až 43 percent Slovákov. Nasleduje oblečenie, doplnky do domácnosti, knihy a elektronika. „Ľudia sa chystajú tento rok dôkladnejšie zvažovať, čo na Vianoce kúpia. Chcú jednoducho nakupovať  kvalitnejšie a lepšie. Tento rok budeme svoje Vianoce viac plánovať a darčeky vyberať pozornejšie,“ hovorí Petr Hantych, regionálny manažér business analýz Unilever CEE a Rusko.

Naopak, tohtoročné šetrenie sa prakticky nedotkne potravín, na ktorých slovenskí spotrebitelia šetriť neplánujú. Zloženie sviatočného menu zostáva vo väčšine slovenských rodín už dlhé roky nezmenené  – na štedrovečernom stole nebude v 63 percentách domácností chýbať vyprážaný kapor s majonézovým šalátom a vianočné pečivo. Tradície prevažne  domáceho pečenia stále dodržiava takmer 85 percent gazdiniek a v priemere sa na našich vianočných stoloch objaví 5 druhov sviatočného pečiva.

Z výskumu spoločnosti Unilever vyplynulo, že 47 percent respondentov si začalo svoje výdavky kontrolovať na základe informácií o kríze z médií, pričom stratu zamestnania člena rodiny resp. zníženie príjmu v rodine priamo pocítilo 34 percent respondentov.

 

 

* internetový prieskum sa uskutočnil v novembri 2009 na vzorke 1695 respondentov.

 

 

 


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!