lady.sk
AKLINIK B 468X60

REKLAMA
MOBIVENAL banner 109x109 sutaz
 
 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
0 tém, a 1 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Štvrtok, 19. December, , Dnes oslavuje Judita
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Racio oslavuje 20. narodeniny

  Spracoval(a) : Zuzana
Dátum : 26.5.2010
späť
Späť

Poslať
 

V tomto roku oslavuje Racio 20. narodeniny a s nimi aj 20 rokov od uvedenia na trh svojho prvého produktu - celozrnného pufovaného chlebíčka. Od tej doby k nemu pribudli desiatky "súrodencov", ktoré oslavujú úspech nielen v Čechách, na Slovensku a Európe, ale doslova na celom svete. Racio sa stalo synonymom zdravej výživy a širokým spektrom svojich produktov dokáže uspokojiť aj toho najnáročnejšieho zákazníka.

 

Je to na prvý pohľad tak jednoduché: stačí pár navlhčených zrniek obilniny zahriať pod správnym tlakom na správnu teplotu vďaka špeciálnej forme do správneho tvaru. Keď sa 14.6. 1990 v novo vzniknutom družstve Racio ako jednému z prvých výrobcov v vtedajšom Československu podarilo túto pochúťku zdravej výživy vyrobiť, vznikla otázka, aký "tomu dať názov? Páni konatelia dali hlavy dohromady, trochu "počeštili" anglický "puffed" - "odutý" a názov pufovaný bol na svete. Stačilo pridať len doplňujúci názov „chlebíček“ a prvý zástupca tohto mena v československých krajinách bol na trhu.

Od tej chvíle je Racio synonymom zdravej výživy.

 

Ako sa to celé začalo?

Za vznikom spoločnosti Racio stojí trochu náhody, kvapôčka strachu, ktorá sa premenila vo veľkú dávku odvahy a hlavne množstvo entuziazmu a predovšetkým skvelý nápad. Jeden z budúcich konateľov spoločnosti Racio zbadal na zahraničnom veľtrhu ľahučké chlebíčky z rôznych obilnín. Povedal si, že by to mohol byť báječný výrobný artikel. Zamatová revolúcia niečo z tejto idey pokazila, ale zároveň aj niečomu pomohla. A tak 11. marca 1990 vzniklo družstvo Racio. Začínali v objekte bývalej rodinnej pekárne v Břeclavi s 20 zamestnancami. Tam tiež vznikol prvý chlebíček. Z dôvodu obrovského dopytu bolo v priebehu niekoľkých týždňov potreba rozšíriť výrobnú kapacitu. Z dnešného pohľadu to bol malý zázrak, aký veľký objem výroby bolo možné v tak malom priestore vyprodukovať. O dva roky neskôr sa z družstva stáva spoločnosť Racio, s.r.o. a pod týmto názvom pôsobí doteraz.

 

Z malej českej pekárne európsku trojkou

Rodinná pekáreň čoskoro začala byť Raciu malá. Bolo nutné poobzerať sa po niečom priestrannejšom. Budova Kuffnerovho cukrovaru, neprehliadnuteľná dominanta Břeclavi, chátrala a ocitala sa v stále dezolátnejšom stave. To priviedlo konateľa spoločnosti na myšlienku jej kúpy, obnovy a prevedenie výroby práve do týchto priestorov. Rekonštrukcia sa začala v roku 1994 a trvala 3 roky. Charakteristická podmanivá vôňa pufovaných dobrôt sa okolo objektu Kuffnerovho cukrovaru "vznáša" už 13. rokov. Skvelé zázemie cukrovaru dáva podmienky vzniku rade inovácií, nových variantov produktov a absolútne nových druhov trvanlivého pečiva. V súčasnej dobe je pod značkou Racio ponúkaný cez 70 výrobkov. Rovnaké množstvo však vyrába pod privátnymi značkami obchodných reťazcov a raz také množstvo pod značkami exportných zákazníkov, tzn. spolu okolo 300 druhov výrobkov. Zatiaľ čo v prvých rokoch výroby bol väčší záujem o pšeničné výrobky, teraz vedú produkty ryžové a viaczrnné. Sortiment Racio je však neustále obohacovaný o ďalšie a ďalšie novinky - úspešní sú Piráti pre deti alebo Freestyle - ochutené chlebíčky v malom desiatovom balení, ale aj Bio chlebíčky, ktoré si získavajú čoraz väčšiu obľubu. Pre zahraničný trh vyrába tiež napríklad výrobky v kosher kvalite alebo pre český trh neobvyklé chuťové varianty ako je aloe vera, zázvor či letný šalát – čiže aj tu platí, iný kraj, iný mrav. Od apríla 2010 sa v Raciu pustili do výroby Fair Trade produktov pre britské maloobchodné reťazce Morrisons a Waitrose. Firma Racio je už mnoho rokov na českom trhu úplnou jednotkou. Silné postavenie má ale aj na slovenskom. Vďaka umiestneniu firmy na česko-slovenskom pomedzí však v Raciu nikdy nerozdeľovali svoje aktivity na české a slovenské, preto Slovensko ani ako export nevnímajú. Veď už v roku 1994 bola založená dcérska spoločnosť Racio Slovakia, s.r.o. Produkty Racio sú v dnešnej dobe vyvážané aj do väčšiny krajín Európy, ďalej do Veľkej Británie, USA, Kanady, Izraela. "Dnes sme vo svojom segmente tretí v Európe a máme aj výrobky svetovo jedinečné. Napríklad ryžový Medvedíci, čo sú ryžové chlebíky polievanie čokoládou a teraz novo aj jahodovou polevou v tvare medvedíka, určené deťom, "hovorí Ing. Oldřich Darmovzal, konateľ a spolumajiteľ spoločnosti Racio.

 

Stávka na kvalitu a inovácie sa vypláca

Okrem snahy neustále svojich zákazníkov prekvapovať niečím novým dbá Racio aj na vysokú kvalitu svojich výrobkov. Pri výrobe sa drží tých najvyšších štandardov pre potravinársku výrobu. Pravidelne obhajuje certifikácie Bio, ISO, BRC a IFS. Raciolky Rajčina & mozarella & olivy a Bio chlebíčky špaldové získali národnú značku kvality Klasa, rad ocenení žnú samozrejme aj ďalšie výrobky Racio. Pri zrode spoločnosti stáli rovnakí ľudia, ktorí firmu stále vedú, takže je stále 100% v rukách pôvodných zakladateľov. Možno si vtedy, v roku 1989 ani nevedeli predstaviť, aké zásadné úspechy ich čakajú. Rast obratu firmy Racio stúpa rovnomerne. V deväťdesiatych rokoch usilovali o hranicu obratu 100 mil. Sk, v posledných rokoch sa pohybuje okolo 300 mil. Sk. A budúcnosť? Stále inovujú, rozširujú sortiment, expandujú do ďalších a ďalších krajín s čoraz pestrejšou paletou produktov. Konkurenciu vnímajú, ale snažia sa byť vždy lepší - v kvalite, šírke výrobkov a inovácií.
Výrobky Racio z Břeclavi si obľúbil každý, kto dbá na zdravý spôsob života svoj i svojich detí. A práve dnešných detských zákazníkov si v Raciu cenia najmä: "Detský zákazník je pre nás dôležitý, pretože chute, ktoré okúsite ako dieťa, si pamätáte celý život," uzatvára Ing. Oldřich Darmovzal a tak aj akoby načrtol budúcnosť firmy ...

 

 

Novinky na trhu

·      Každého malého jedáka určite potešia ryžové medvedíky s novým kabátikom - okrem "klasického" mliečno - kakaového si zaobstarali ešte nový, na mieru šitý maškrtným detským jazýčkom - jahodový. Medvedíky jahodové sú prirodzene bezlepkovým výrobkom a nezaťažujú detský organizmus nadmerným množstvom tuku, cukru a vysokou energetickou hodnotou. Zároveň nenásilnou formou pomôžu naštartovať u detí zdravý životný štýl, ktorý ich potom bude sprevádzať po celý život - a čo lepšie pre potomka urobiť?

·      Spojenie ryže s pšenom vytvorilo koncept nových Silouette ryžových. Pšeno je v podstate lúpané proso. Ukrýva sa v ňom významné množstvo vitamínu B a minerálnych látok - najmä draslíka, horčíka, železa, zinku a fosforu. Výrobky z pšena sú odporúčané športovcom a študentom na rýchle doplnenie dlhodobej energie. Výbornou voľbou sú hlavne po cvičení - sú ľahko stráviteľné a pritom výživné a sýte.

·      Špalda, jedna z najstarších obilnín, najmenej dotknutá moderným šľachtením, zažíva v posledných rokoch svoju renesanciu. Sú znovu objavované jej pozitívne účinky na ľudský organizmus, najmä prirodzená stimulácia imunitného systému, ale aj jej príjemná chuť. Presvedčíte sa o tom pri konzumácii Silouette špaldových - nielenže zaženiete hlad, ale prospejete aj svojmu organizmu.

·      Nový druh obohatil taktiež doterajšiu škálu knäckebrotov. Knäckebrot ražný so sezamom patrí do rodiny nemeckých knäckebrotov. Technológia ich výroby je odlišná ako u knäckebrotov škandinávskeho typu. Nemecké neobsahujú droždie a tým pádom nie sú kysnuté. Knäckebrot ražný so sezamom obsahuje 21% vlákniny, ktorá je v našom jedálničku veľmi dôležitá, čistí črevné steny a je výbornou prevenciou proti zápche.

·      Ryža v najrôznejších podobách je ideálnym pokrmom pri najrôznejších diétnych problémoch pre svoju prirodzenú bezlepkovosť a nízky obsah tuku a ľahkú stráviteľnosť. Ryžové vločky na regáloch medzinárodných reťazcov zatiaľ chýbali. Racio preto túto unikátnu novinku uvádza na trh. Ryžové vločky ponúkajú širokú škálu použitia – od prípravy chutných kaší až po doplnok nátierok, omáčok či polievok. Do predajní sa ryžové vločky dostávajú v 200 gramovom balení v znovuuzatvárateľnej škatuľke. Atraktívny obal určite neprehliadnete.

·      Príjemným prekvapením sa určite stanú celozrnné chrumkavé bagetky. Tajomstvo ich chuti spočíva v klasickej receptúre a v unikátnom pečení. Ich výroba totiž podlieha dvojitému pečeniu, medzi ktorým sú bagetky rozkrojené do finálnej podoby. Bagetky sa hodia nielen na raňajky alebo desiatu, ale tiež sa stanú vhodnou pochutinou pri rôznych oslavách či rautoch.


Vybrať si medzi novinkami Racio jediného favorita bude ťažké - doprajte si ich všetky.
Dobrú chuť!

 


Diskusia k článku:

There's nothing like the relief of finding what you're looknig for.
Neregistrovaný - AmFUwUlR, 5.10.2011 19:27, jholland(`na`)sunrisemc.com
Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!