Značka tradičných sušienok a oplátok Zlaté pripravila výnimočný projekt s názvom Zlaté chvíle, ktorý sa zamýšľa nad všetkými aspektmi trávenia času s rodinou a s okruhom blízkych ľudí. Zároveň sa venuje aj súčasnému vnímaniu rodiny a zmenám v rámci rodiny ako takej. Spoločenský vývoj v posledných rokoch so sebou priniesol veľké zmeny aj v takej dôležitej intímnej oblasti ako je trávenie voľného času s blízkymi ľuďmi. Ako sa čo najlepšie vyrovnať so zrýchleným životným tempom a nenechať sa obrať o tieto vzácne momenty? Máme týchto „Zlatých chvíľ“ dostatok, alebo nám naopak ich prežívanie chýba? Kde a ako trávia Česi a Slováci čas so svojimi blízkymi najradšej? A koho vlastne dnes za okruh svojich blízkych považujeme?
Na tieto a ďalšie otázky sa snaží nájsť odpoveď práve projekt Zlaté chvíle. Jeho cieľom je osloviť odborníkov a verejnosť a pokúsiť sa zmapovať, aké zmeny nastali v tejto oblasti ľudského života. Projekt odštartoval zaujímavým stretnutím za okrúhlym stolom dňa 30. septembra 2010, ktorého sa zúčastnili vybraní psychológovia a sociológovia z Českej republiky a Slovenska. Zaujali také osobnosti, ako je Petr Šmolka, známy psychológ a rodinný terapeut, či sociológ Jiří Vinopal, vedúci Centra pre výskum verejnej mienky Akadémie vied ČR. Zo Slovenska prišla diskutovať Sylvia Porubänová, riaditeľka Inštitútu pre výskum práce a rodiny a Iveta Šramková, psychologička z Centra pedagogicko-psychologického poradenstva v Malackách. Všetci zúčastnení sa venovali téme rodiny, trávenia spoločného voľného času so svojimi blízkymi a otázke faktorov, ktoré majú vplyv na rodinu a život v nej. Závery z ich vystúpení nájdete ďalej v tlačových materiáloch.
Projekt Zlaté chvíle chce ale predovšetkým osloviť a zapojiť do diskusie i širokú verejnosť z Českej republiky a Slovenska a to prostredníctvom internetových stránok www.zlatechvile.cz a www.zlatechvile.sk. Každý, koho téma zaujme, sa tu môže podeliť o svoje zlaté chvíle, ktoré strávil so svojimi najbližšími a ktoré sú pre neho dôležité. Užívatelia môžu vkladať na internetové stránky svoje príbehy a fotografie, ktoré vystihujú ich najkrajšie spomienky na tieto chvíle. Každý môže vložiť dve fotografie – „predtým“ a „dnes“. Prvá fotografia by mala dokumentovať zážitok z minulosti, druhá fotografia by mala zobrazovať rovnaké miesto, osoby, či činnosť po niekoľkých rokoch alebo priamo v súčasnosti. Svoj príbeh tiež možno zverejniť aj prostredníctvom stránky na Facebooku nazvanej „Najkrajšiu chvíľu som prežil(a), keď“.
Užívatelia potom môžu hlasovať za najkrajší príbeh. Každý mesiac venuje značka Zlaté autorovi najobľúbenejšieho príbehu darčekový kôš plný produktov značky Zlaté na osladenie Zlatých chvíľ. Raz za tri mesiace porota vyberie ten najkrajší príbeh a jeho autorovi umožní prežiť ho ešte raz. Pomôže mu znovu zrealizovať jeho zlatú chvíľu a uhradí mu náklady až do výšky 50 000 Kč/ 2 000 EUR. Internetový projekt potrvá jeden rok, takže opäť prežiť svoje zlaté chvíle budú môcť celkovo štyria súťažiaci.