lady.sk
AKLINIK B 468X60

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 1 reakcií.
Včera pribudlo:
0 tém, a 1 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Štvrtok, 19. December, , Dnes oslavuje Judita
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Viac času na príjemné veci

  Spracoval(a) : Peter
Dátum : 6.10.2012
späť
Späť

Poslať
 

Efektívne využitie dňa nie je len o jeho delení na prácu a oddych. Podľa prieskumov, voľný čas priemerného človeka tvoria približne tri hodiny denne.

V prieskume agentúry GfK Slovakia "Nákupné správanie, voľný čas a zásoby tovarov v domácnosti" realizovaného v júni 2012 na vzorke 1009 respondentov viac ako polovica opýtaných deklaruje, že nákupmi tovaru dennej spotreby strávi dve až tri hodiny týždenne. Pritom väčšina ľudí by, na základe prieskumu, uvítala viac času, ktorý by venovala rodine a svojim záujmom. Ideálnym stavom nie je nákupy obmedziť, ale zefektívniť ich. Na nákupy má človek vyrážať s jasnou predstavou o tom, čo potrebuje, čo reálne potrebuje a kde presne sa k daným položkám dopracuje najrýchlejšie.

Realita je však iná. Do nákupných košíkov sa často dostáva i tovar, ktorý spotrebiteľ možno v realite nepotrebuje. Zmienený prieskum preukázal, že 97% opýtaných disponuje najviac 100 druhmi tovaru, pričom zásoby domácnosti predstavujú v priemere 71,7 výrobkov. Tieto zásoby tvoria najmä drogéria a čistiace prostriedky, trvanlivé potraviny, mliečne výrobky, zelenina, pečivo, sladkosti, mäso a mäsové výrobky. Výber tovarov na predajných pultoch takmer nepozná limity. V rámci predlžovania času, ktorý definujeme ako voľný,  určený na oddych a chvíle s rodinou či blízkymi, je preto nevyhnutné presne poznať, čo potrebuje domácnosť doplniť a naučiť sa odolávať tlaku konzumu. Z prieskumu vzišlo, že nakupovaním strávime viac ako 100 hodín ročne. Zákazníci pri jednom nákupe strávia v predajni od 18,5 do 39,8 minút v závislosti od maloobchodnej siete. Snaha tlačiť dobu strávenú v obchode k najnutnejšiemu minimu môže v konečnom dôsledku pomôcť ušetriť až niekoľko hodín mesačne. Logicky teda možno aplikovať jednoduchú priamu úmeru – čím menej času medzi nákupnými regálmi, tým viac času pre vlastné záujmy.


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!