Žiarovka LED spotrebuje o 85 % menej energie než klasická žiarovka a vydrží takmer 20 rokov, čo predstavuje 20-krát dlhšiu životnosť.
IKEA podporuje revolučnú technológiu LED a do roku 2016 plánuje vymeniť všetok sortiment osvetlenia za LED – čo znamená, že sortiment osvetlenia IKEA bude pozostávať len zo svietidiel a žiaroviek LED. S cieľom pomôcť miliónom ľudí k trvalej udržateľnosti v domácnosti – znížením spotreby energie a úsporou peňazí – sa budú žiarovky LED predávať za najnižšiu cenu na trhu. IKEA taktiež vymení viac ako milión svetelných zdrojov vo svojich obchodných domoch za žiarovky LED a iné, efektívnejšie osvetlenie.
IKEA neustále podniká nové kroky k tomu, aby bolo jej podnikanie trvalo udržateľnejšie a aby pomohla svojim zákazníkom k udržateľnejšiemu životu v domácnosti.
„LED je svetelnou revolúciou. Jedna malá žiarovka LED dokáže významne ovplyvniť globálnu spotrebu energie i účty za elektrinu v domácnosti. V porovnaní s klasickou žiarovkou spotrebuje oveľa menej energie a navyše ponúka úplne nové možnosti
v oblasti dizajnu a trvalej udržateľnosti. Keďže veríme, že každý by mal mať možnosť žiť udržateľný život v domácnosti, zabezpečíme, aby mali naše žiarovky LED najnižšiu cenu na trhu,“ hovorí Steve Howard, Chief Sustainability Officer, IKEA Group.
IKEA už teraz ponúka vo svojich obchodných domoch široký sortiment žiaroviek LED a tak si zákazníci môžu vymeniť klasické žiarovky za žiarovky LED bez toho, aby museli vymeniť aj lampu. Osvetlenie LED je v súčasnosti najlepšie chráneným obchodným tajomstvom v oblasti trvalej udržateľnosti bytového zariadenia:
- Ak by milión ľudí vymenilo jednu klasickú žiarovku za žiarovku LED, z pohľadu emisií CO2 by sme to mohli prirovnať k stiahnutiu 6 700 áut z ciest na jeden rok alebo zasadeniu 17 miliónov stromov.
- LED ponúka veľa nových možností v oblasti dizajnu, pretože malé diódy sa dajú zabudovať do čohokoľvek, rozsvecujú sa okamžite a poskytujú dobré, hrejivé osvetlenie.
- LED je bezpečná – nezahrieva sa a neobsahuje ortuť.
Nedávno vykonaný prieskum medzi 6 000 spotrebiteľmi v Číne, Rusku, Nemecku, Veľkej Británii, Spojených štátoch amerických a Švédsku (júl 2012*) preukázal, že i napriek skutočnosti, že len niekoľko z nich si uvedomuje výhody žiaroviek LED, až 60 % prejavilo o ne záujem v súvislosti so šetrením energie, a to predovšetkým v súčasnej dobe, keď účty za energie prudko stúpajú a 20 – 25 % nákladov na elektrinu v domácnosti pohltí práve osvetlenie.
* Prieskum pre IKEA vykonala spoločnosť YouGov.