Príbehy v znamení túžby, ktoré pre exkluzívnu značku Carte Noire napísali poprední českí a slovenskí autori a ktoré boli od apríla tohto roku postupne uverejňované na stránkach www.kavavznamenituzby.sk, sa po pol roku dočkali knižného vydania. Zbierka všetkých pätnástich poviedok Príbehy v znamení túžby vychádza v spolupráci s vydavateľstvom Mladá fronta.
„Vydanie knihy Príbehov v znamení túžby nás veľmi teší, rovnako ako úspech, ktorý zaznamenali jednotlivé poviedky. Tie si mohli počas pol roka čitatelia nášho webu pravidelne čítať, a tak verím, že sa teraz k poviedkam radi vrátia tiež v knižnej podobe a vychutnajú si nielen samotné príbehy, ale aj fotografie Sáry Saudkovej. Navyše kniha je vždy veľmi pekným darčekom pod stromček,“ dopĺňa Renata Šiserová, Marketing Director Coffee ČR/SR Mondelez.
Ústrednou témou všetkých poviedok je túžba, teda emócia, ktorú káva Carte Noire vyjadruje a ktorú do svojich textov preniesli aj samotní autori. Slovenskí a českí čitatelia sa tak môžu tešiť na originálne príbehy z pera renomovaných osobností - Jaroslava Rudiša, Haliny Pawlowskej, Sáry Saudkovej, Kláry Mandausovej, Tomáša Hanáka, Kateřiny Janouchovej, Ivy Frühlingovej, Marka Šindelku, Tamary Heribanovej, Evy Urbaníkovej, Jozefa Heribana, Kristiny Farkašovej, Jozefa Banáša, Oľgy Feldekovej a Michala Hvoreckého. Všetci spomínaní autori dostali priestor k vlastnému vyjadreniu toho, čo pre nich znamená túžba. Mnohé z poviedok sú však inšpirované priamo „kávou v znamení túžby“.
Koniec koncov vzťah ku káve má mnoho z nich s túžbou úzko spojený. Halina Pawlowská ho vystihla takto: „Káva pre mňa znamená elixír života. Káva je úžasný dôvod, prečo sa zísť s kamarátkou, káva sa hodí ako alibi, keď sa mi nechce niečo robiť, káva je skvelá zámienka, keď sa chcem hrať na cudnú a nechcem otvorene povedať:" poď sa so mnou milovať!"
Okrem poviedok čakajú na čitateľov vo vnútri knihy originálne fotografie Sáry Saudkovej, taktiež jednej z autoriek, ktorá zažiarila so svojou poviedkou Túžba. „Lákalo ma aj zadanie napísať príbeh inšpirovaný túžbou, bez akéhokoľvek obmedzenia, to sa vám píše úplne samé. S predstavivosťou nemám problémy a rada ju ventilujem - do fotografií alebo aj do písania. Nie je v tom veľký rozdiel. Navyše sa mi páči, že téma kampane je spojená s vôňou a pôžitkami, a ja som pôžitkár,“ uzatvára.