lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2021
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2012
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
1 tém, a 13 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 62 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Štvrtok, 21. Január, , Dnes oslavuje Vincent
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Ako narábať s tukmi pri chudnutí?

  Spracoval(a) : Monika
Dátum : 7.2.2013
späť
Späť

Poslať
 

Keď sa povie diéta, aké slová sa vám asociujú? Cvičenie, zelenina, ovocie, low – fat, teda nízkotučné – jogurty, syry, mlieko. Táto beztuková móda je stále aktuálna v Európe i v Amerike. Paradoxom ale je, že tí, ktorí obľubujú jogurty bez tuku často nešetria  olivovým olejom. A to je predsa takisto tuk, či nie !? Ako to teda s tou low – fat diétou je?

Nízkotučné jogurty

Všimli ste si, že nízkotučné jogurty majú často vyššiu energetickú hodnotu ako bežné biele jogurty? Do nízkotučných jogurtov sa totiž pre získanie typickej jogurtovej textúry a konzistencie pridávajú škroby, želatína či iné zahusťovadlá. Do jogurtov s obsahom tuku nad 3% tieto sa tieto zložky nepridávajú, pretože jogurty vyrobené z neodtučneného mlieka všetky typické vlastnosti jogurtu prirodzene majú.


Odporúčanie:
Pri redukčnej diéte konzumujte biele jogurty s obsahom tuku 3 až 4 % v množstve 100 až 150 gramov denne. Ovocné a smotanové jogurty, môžu mať až dvojnásobne vyšší obsah energie ako biele jogurty. Neodporúčame ani nízkotučné alebo light jogurty. Nezasýtia, neuspokoja chute a okrem toho navodzujú dojem, že ich môžeme zjesť oveľa viac.

Maslo verzus rastlinné margaríny

Maslo obsahuje asi 80 % tuku a na 100 g až 3150 kJ. Rastlinné tuky obsahujú 80  ale aj 30 %  tuku a výrazne menej nasýtených mastných kyselín. Rastlinné tuky obsahujú na 100 g od  1500 do 3000 kJ.  Poskytujú však priestor na ušetrenie prijatej energie  ich správnym výberom a dobrá roztierateľnosť zabezpečí, že ich spotrebujete menej.

Odporúčanie:
Pri chudnutí odporúčame uprednostňovať bežné rastlinné margaríny. Neobsahujú cholesterol, pretože ten sa nachádza len v potravinách živočíšneho pôvodu, obsahujú nenasýtené mastné kyseliny, u ktorých bol dokázaný priaznivý vplyv na zdravie človeka. Sú obohatené o vitamíny A, D a E, omega 3 mastné kyseliny a vápnik. Špeciálne druhy margarínov obsahujú pridané fytosteroly, ktoré  znižujú hladinu cholesterolu.

Živočíšne tuky verzus rastlinné tuky

Pre zdravú výživu, je vždy dôležité kontrolovať príjem tukov. Obzvlášť ak je cieľom schudnúť.  Je jedno, či ide o príjem  tukov živočíšneho  alebo rastlinného pôvodu. Napríklad klasické a rastlinné maslo  obsahujú menej tuku  ako bravčová masť, ale aj ako olivový olej, ktoré sú takmer 100% tuky. Základný rozdiel medzi živočíšnymi a rastlinnými tukmi je  ten, že živočíšne tuky vo vyššej miere obsahujú  nasýtené mastné kyseliny, ktoré sú rizikovým faktorom  kardiovaskulárnych ochorení.

Odporúčanie:
Pri  redukčnej diéte je potrebné kontrolovať príjem všetkých tukov. Energetická hodnota  jedného gramu rastlinného  alebo živočíšneho tuku je rovnaká
a to až  3760 kJ.

Inštitút redukcie a prevencie nadváhy kompliment® vznikol v roku 1992 ako odborné pracovisko so zameraním na chudnutie, redukciu telesnej hmotnosti a životný štýl. Pod vedením svojej zakladateľky PhDr. Mgr. Kataríny Skybovej pôsobí v súčasnosti vo svojich pobočkách na Slovensku v Bratislave, Trenčíne, Košiciach a v Českej republike.

Cieľom programov zameraných na chudnutie je dosiahnuť zmenu diéty, stravovacích a pohybových návykov klientov, znížiť ich telesnú hmotnosť, zvýšiť ich fyzickú kondíciu, zlepšiť a udržať telesné a psychické zdravie. Edukácia v oblasti výživy a pohybu je súčasťou programov pre chudnutie.

Odborný garant:

PhDr., Mgr.  Katarína Skybová


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
LADY emailom
V prípade že máte záujem pravidelne odoberať spravodajstvo z nášho servera, prosím zadajte vašu e-mailovú adresu a stlačte tlačítko Prihlás.

 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!