lady.sk
AKLINIK B 468X60
  * 2021
  * 2020
  * 2019
  * 2018
  * 2017
  * 2016
  * 2015
  * 2014
  * 2013
       December
       November
       Október
       September
       August
       Júl
       Jún
       Máj
       Apríl
       Marec
       Február
       Január
  * 2012
  * 2011
  * 2010
  * 2009
  * 2008
  * 2007
  * 2006
  * 2005
  * 2004
  * 2003
  * 2002
  * 2001
  * 2000

 
Napíšte nám svoje otázky, pripomienky, návrhy, nápady, požiadavky na redakcia(`na`)lady.sk
 
PRIHLÁSENIE


  Zapamätať heslo

Nová registrácia
Zabudnuté heslo

Registráciou získavate ochranu mena v poradni a v komentároch k článkom.
 
PORADŇA

Dnes pribudlo:
0 tém, a 0 reakcií.
Včera pribudlo:
1 tém, a 62 reakcií.

 
Z ARCHÍVU
 
Štvrtok, 21. Január, , Dnes oslavuje Vincent
  KATALÓG Informácie    Pridať firmu 
Móda, módne odevy, bielizeň Obuv, kabelky Módne doplnky, klenotníctva Kozmetika, parfuméria Skrášľovacie salóny, služby, pobyty Zdravie, výživa
Výskum: Posilňovanie u žien odbúrava stres podobne ako aerobik

  Spracoval(a) : Lenka
Dátum : 25.6.2013
späť
Späť

Poslať
 

Vedci na Univerzite Komenského v Bratislave (UK) zistili zaujímavé výsledky týkajúce sa vhodnosti konkrétnej pohybovej aktivity na zníženie stresu. Závery svedčia o tom, že proti stresu sa dá bojovať aj posilňovaním (silový tréning) s podobným efektom, aký má aerobik (aeróbna aktivita). Doteraz sa predpokladalo, že významné sú iba aeróbne aktivity.

 

Výskum vplyvu rozličných foriem pohybovej aktivity na zvládanie stresu realizovali
doc. MUDr. Janka Lipková, PhD., a Mgr. Lukáš Chovanec z Katedry športovej kinantropológie Fakulty telesnej výchovy a športu UK, ktorí testovali skupinu mladých nešportujúcich žien s vekovým priemerom 21 rokov.

 

Pri silových aktivitách sa cvičilo s náčiním3-krát týždenne po 60 minút - so zameraním na svaly hrudníka, stehna, chrbta, ramena, brucha, dvojhlavý a trojhlavý sval ramena –
v 3 - 5 sériách s 8 - 12 opakovaniami. Vplyv silového cvičenia bol porovnávaný s vplyvom aeróbnych cvičení, ktoré pozostávali z aerobiku (2-krát týždenne po 60 minút) a jumpingu,
t. j. aerobiku na malej trampolíne (1-krát týždenne po 60 minút).

 

Pred a po skončení osemtýždňového tréningového programu sa skúmali psychologické a fyziologické ukazovatele zvládania stresu, miera prežívaného stresu a normalizácia srdcovej frekvencie po vystavení stresu. Vedci zistili, že obe tréningové intervencie viedli k zlepšeniu zvládania stresu a fyzickej zdatnosti.

 

„Som rád, že naši výskumníci hľadajú riešenia pre zlepšenie zdravia, ale aj cesty ako bojovať proti stresu, ktorý je rizikovým faktorom pre mnohé choroby. Obzvlášť ma teší, že aj vďaka grantom udeľovaným na našej univerzite sa urobil posun v oblasti výskumu boja proti stresu,“ uviedol rektor UK prof. RNDr. Karol Mičieta, PhD.

 

„V súčasnej dobe rýchleho životného štýlu je potrebné bojovať proti stresu, ktorému je vystavená už i mladá generácia. Aj preto chceme vo výskume i naďalej pokračovať,“ hovorí odborníčka UK doc. MUDr. Janka Lipková, PhD.

 

Uvedený projekt bol financovaný z Grantov Univerzity Komenského v Bratislave za rok 2012. V aktuálnom roku ich získalo 316 projektov, ktoré univerzita podporila celkovou sumou 304 080 eur. Granty UK boli v tomto roku udelené už po sedemnásty raz - na podporu vedeckých, pedagogických a umeleckých projektov mladých učiteľov, vedeckých pracovníkov a interných doktorandov UK.

 

 


Diskusia k článku:

Príspevok :
Autor :
E-mail :
Prispievate ako neregistrovaný používateľ. Prihlásiť sa môžete v ľavom stĺpci.
NAJČÍTANEJŠIE
 
REKLAMA
BIOTRUE banner 109 sutaz
 
REKLAMA
 
PARTNERI
Slovensky paraolypijsky vybor
 
NAJNOVŠIE
 
HĽADAŤ

v článkoch
v poradni
v katalógu
 
LADY emailom
V prípade že máte záujem pravidelne odoberať spravodajstvo z nášho servera, prosím zadajte vašu e-mailovú adresu a stlačte tlačítko Prihlás.

 
 
(c)2016 Fornet. Všetky práva vyhradené. redakcia(`na`)lady.sk
Nezodpovedáme za obsah príspevkov pridaných zvonku!!!