Supermarkety spôsobujú zákazníkom stres
|
|
Spracoval(a) : Miriam Kuhlová
Dátum : 16.6.2004 |
Späť |
|
Poslať |
|
|
Ako vyplýva z nedávno uskutočneného prieskumu, nakupujúci trpia tzv. "produktovou klaustrofóbiou", pretože od toľkej ponuky jednoducho nevedia, ktorý výrobok si majú kúpiť. A reklama celý problém len zhoršuje, píše Daily Record.
Priveľký sortiment ponúkaného tovaru, nekonečná rozmanitosť a výber od výmyslu sveta je pre nakupujúceho skôr tyraniou než slobodou. Psychológovia zistili, že priveľký výber môže pôsobiť na zákazníka skôr obmedzujúco a utláčajúco než oslobodzujúco.
V jednom supermarkete napríklad prieskumníci objavili 83 rôznych druhov šampónov, 68 druhov sprchových gélov, 42 druhov deodorantov, 77 druhov pracích práškov a 87 druhov rôznych raňajkových cereálií. Psychológ Aric Sigman, autor štúdie, fenomén súčasnej supermarketovej doby uzavrel: "Ľudia musia dnes robiť viac rozhodnutí v rámci jediného dňa než urobil jaskynný človek za celý svoj život."
Copyright©2004 TASR
Diskusia k článku:
noo, porovnavat rozhodovania jaskynneho cloveka, ktory bol odkazany sam na seba s rozhodovanim o sprostostiach, tak to nema uroven Neregistrovaný - bebe, 17.6.2004 13:35 No bebe, ty si to teda vystihla, sám by som to nepovedal lepšie Neregistrovaný - Vlado, 2.9.2004 10:54 No ja neviem, ja sa rýchlo rozhodujem a to dokonca rada, takže mi to žiaden stres nerobí. A ako prišli na toho jaskynného človeka? Neregistrovaný - Jola, 8.2.2006 11:58
|